Polski rynek: wzrosła sprzedaż notebooków, Asus liderem
W minionym kwartale polscy klienci kupili o 10 proc. więcej notebooków niż w analogicznym okresie ub.r. – ustalił Context.
W III kw. 2010 r. rynek wchłonął 296 tys. urządzeń, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z III kw. 2009 r. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 15,5 proc. Największą popularnością tak jak rok temu cieszyły się urządzenia Asusa, który miał 28 proc. udziału w rynku (w III kw. 2009 r. – 33,4 proc.). Druga była Toshiba (17,9 proc. – niemal tyle samo co rok temu). na trzecim miejscu znalazło się był HP (17,5 proc.). W porównaniu z ub. rokiem vendor odnotował spadek popytu (w III kw. 2009 r. miał 20,7 proc.). W pierwszej szóstce największych producentów znaleźli się również Acer (12 proc., o ponad 3 pkt procentowe mniej niż przed rokiem), Samsung (9,8 proc., czyli ponad 4 razy więcej niż w ub. roku) i Lenovo (5,7 proc., podobnie jak w III kw. 2009 r.).
Wyniki nie obejmują rynku netbooków. Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu, tj. od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.