W III kw. 2010 r. rynek wchłonął 296 tys. urządzeń, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z III kw. 2009 r. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 15,5 proc. Największą popularnością tak jak rok temu cieszyły się urządzenia Asusa, który miał 28 proc. udziału w rynku (w III kw. 2009 r. – 33,4 proc.). Druga była Toshiba (17,9 proc. – niemal tyle samo co rok temu). na trzecim miejscu znalazło się był HP (17,5 proc.). W porównaniu z ub. rokiem vendor odnotował spadek popytu (w III kw. 2009 r. miał 20,7 proc.). W pierwszej szóstce największych producentów znaleźli się również Acer (12 proc., o ponad 3 pkt procentowe mniej niż przed rokiem), Samsung (9,8 proc., czyli ponad 4 razy więcej niż w ub. roku) i Lenovo (5,7 proc., podobnie jak w III kw. 2009 r.).

Wyniki nie obejmują rynku netbooków. Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu, tj. od dystrybutorów współpracujących z firmą badawczą.