Oracle redukuje zatrudnienie. Cięcia obejmują zespół Commerce Cloud, wyniki tego biznesu są poniżej oczekiwań – według nieoficjalnych informacji CRN USA, który powołuje się na The Register.

Commerce Cloud obejmuje platformę do tworzenia witryn e-handlu detalicznego. Powstał w 2015 r. jako SaaS w pakiecie CX Suite of Customer Experience Solutions, integrując się z chmurami zaplecza e-handlu (marketingowe, sprzedażowe, zarządzania łańcuchem dostaw itd.). Rozwiązanie wykorzystuje zasoby przejętej w 2010 r. firmy ATG. Jednak na zatłoczonym rynku platform dla retailu obecnie nie sprawdza się. Zwolnienia objęły pracowników zespołu Commerce Cloud w USA i Irlandii. Oracle nie komentuje tych doniesień. Według przykładów podawanych przez The Register funkcjonalność narzędzi dostarczanych w ramach Commerce Cloud oraz aktualizacje nie do końca satysfakcjonowały klientów, stąd przenosili się oni na konkurencyjne platformy.

W IV kw. finansowym 2020, zakończonym 31 maja br., Oracle osiągnął 10,4 mld dol. przychodów, o 6 proc. mniej niż przed rokiem, oraz 3,1 mld dol. zysku netto (-17 proc. r/r). Przychody z usług chmurowych i wsparcia licencji zwiększyły się o 1 proc., a z licencji chmurowych i on-premise – spadły o 22 proc.