Wśród nowości w Dynamics AX warto wymienić zarządzanie magazynem i transportem, różne aplikacje na urządzenia mobilne, usługi Lifecycle Services (LCS) dostępne w chmurze, a także wsparcie wdrożeń na platformie Windows Azure.

Nowości w zarządzaniu magazynem i transportem dają pełny wgląd w czasie rzeczywistym w realizację łańcucha dostaw. Z kolei aplikacje na urządzenia mobilne z systemami Windows, iOS i Android  pozwalają na zarządzanie wydatkami i przepływem pracy. 

Działające w chmurze Azure usługi zarządzania cyklem życia produktu pozwalają na zwiększenie przewidywalności wdrożeń Dynamics AX dzięki uproszczeniu i standaryzacji procesów.

Platforma Lifecycle Services została rozszerzona o procesy branżowe i zintegrowana z metodyką SureStep. Dodano różne narzędzia dla partnerów, np. Translation Tool, które automatyzują tłumaczenie rozwiązań partnerskich na inne języki. Nowe narzędzie Infrastructure Estimator pozwala przygotować propozycję sprzętową na podstawie opisanych procesów i danych dotyczących obciążania systemu.  

Drugi system klasy ERP Microsoftu – Dynamics NAV 2015 – wyposażono w interfejs użytkownika dostosowany do ekranów dotykowych urządzeń mobilnych, a także spersonalizowane strony startowe. Wprowadzono dodatkowe możliwości implementacji w modelu cloud na platformie Azure oraz razem z Office 365. Usprawniono raportowanie. Użytkownicy mogą teraz samodzielnie sporządzać niestandardowe, firmowe szablony dokumentów w Wordzie bez pomocy informatyka. Poszerzono możliwości zarządzania przepływem środków pieniężnych.

Z kolei Dynamics CRM 2015 został rozszerzony w czterech obszarach: platforma, funkcjonalności dla użytkowników końcowych, obsługa i automatyzacja procesów oraz praca mobilna. W przypadku platformy dodano rozszerzenia pozwalające na szybsze dostosowanie aplikacji i poprawę bezpieczeństwa poprzez bardziej elastyczne nadawanie uprawnień. Znacząco rozbudowano możliwości synchronizacji danych pomiędzy CRM a Outlookiem i serwerem pocztowym.

Poszerzono katalog produktów, możliwości wizualizacji hierarchii danych, np. struktury klienta czy produktów. Rozbudowano narzędzia definiowania procesów biznesowych. Dynamics CRM 2015 został wyposażony w panel współpracy pracowników marketingu i sprzedaży – Sales Collaboration Panel – z dostępem do kalendarzy i kampanii marketingowych dla sprzedawców, a także możliwość współpracy z działem marketingu. Wprowadzono usprawnienia w tzw. kliencie mobilnym. Dotyczy to szczególnie pracy w trybie offline, polskiej wersji językowej aplikacji oraz pracy na wielu dashboardach. Wśród nowości jest dostęp w czasie rzeczywistym do informacji z mediów społecznościowych.