Nokaut więcej zarobi
W I poł. 2012 r. Grupa Nokaut wypracowała 4,42 mln zł przychodów, tj. o 29 proc. więcej niż rok wcześniej. Prognozuje znaczną poprawę w II półroczu.
Zysk netto właściciela porównywarki cen wyniósł w I półroczu 2012 r. 286 tys. zł (nie porównano go z analogicznym okresem ub. roku, gdy Nokautu nie było jeszcze na giełdzie). Druga połowa roku ma być dla firmy o wiele lepsza – prognozowany zysk za cały 2012 rok wyniesie 2,4 mln zł, tj. o 14,3 proc. więcej niż w 2011 r., a przychody – 11,4 mln zł (wzrost o 40,7 proc.).
Nokaut poinformował, że wzrost został osiągnięty m.in. dzięki większej popularności przeglądarki. W porównaniu z I poł. 2011 r. liczba jej użytkowników zwiększyła się o 3,8 proc. Konkurencja – jak twierdzi Nokaut – odnotowała natomiast spadki: Ceneo o 12,5 proc., Skąpiec – o 11,6 proc., a Okazje.info.pl – o 53,1 proc. W czerwcu, czyli w czasie Euro, liczba użytkowników wzrosła o 16 proc. w porównaniu z majem – poinformował prezes Nokautu, Wojciech Czernecki. Szef grupy wyjaśnił, że ze względu na inwestycje (o wartości 1,8 mln zł w I półroczu), które mają zaowocować poprawą bilansu, koszty rosną szybciej niż przychody. Nokaut realizował m.in. integrację systemów informatycznych w ramach koszyka zakupowego, poprawił mechanizmy wyszukiwarki, rozwijał także aplikacje mobilne. Ponadto firma zwiększyła zatrudnienie, w związku z tym koszty wynagrodzeń były wyższe o 66 proc. w porównaniu z I półroczem 2011 r.
W lipcu b.r. porównywarka cen Nokaut.pl miała ponad 3 mln realnych użytkowników (według Megapanel PBI/Gemius). Serwis współpracuje z ponad 3,7 tys. sklepów.
Podobne aktualności
Nokaut zmienił nazwę na HubStyle
Nowa strategia byłego Nokautu jest odzwierciedleniem problemów na rynku porównywarek cen. Firma zamierza sprzedać serwis Nokaut.pl. Skoncentruje się na branży modowej.
Nokaut zmieni prezesa
Spółka będzie miała trzeciego szefa w tym roku. Stery Nokautu od 1 czerwca przejmie Monika Englicht.