Zmiana nazwy jest skutkiem przejęcia spółki HubStyle, która z kolei zmieniła nazwę na Sugarfree. Prowadzi ona serwis modowy. Nowym celem dawnego Nokautu jest m.in. wprowadzenie nowych marek modowych i koncentracja na szybko rosnących segmentach e-commerce. Realizacja strategii zostanie sfinansowana ze sprzedaży udziałów w spółce Morizon, a także „aktywów, które nie są obecnie postrzegane jako kluczowe dla realizacji strategii rozwoju, w tym porównywarka cen Nokaut.pl’ – informuje zarząd. Od 1 lipca powołano nowego wiceprezesa, Wojciecha Patynę.

Firma, która wyrosła jako operator porównywarki cen, zamierza więc odciąć niedochodowy biznes, w którym – według wcześniejszych komentarzy spółki – problemem jest uzależnienie od algorytmów Google’a. Próbę sprzedaży porównywarki cen Nokaut podjął już w ub.r.

Udziały w Sugarfree (75 proc.) przejęte przez Nokaut wyceniono na 10,6 mln zł. Zarząd zakłada, że zakupiona spółka powinna osiągnąć w tym roku co najmniej 600 tys. zł zysku netto, a w przyszłym co najmniej 1,2 mln zł. Pozwoliłoby to znacznie podreperować biznes Nokautu – HubStyle, który w ub.r. miał 1,4 mln zł straty netto.