Nokaut zmienił nazwę na HubStyle
Nowa strategia byłego Nokautu jest odzwierciedleniem problemów na rynku porównywarek cen. Firma zamierza sprzedać serwis Nokaut.pl. Skoncentruje się na branży modowej.
Zmiana nazwy jest skutkiem przejęcia spółki HubStyle, która z kolei zmieniła nazwę na Sugarfree. Prowadzi ona serwis modowy. Nowym celem dawnego Nokautu jest m.in. wprowadzenie nowych marek modowych i koncentracja na szybko rosnących segmentach e-commerce. Realizacja strategii zostanie sfinansowana ze sprzedaży udziałów w spółce Morizon, a także „aktywów, które nie są obecnie postrzegane jako kluczowe dla realizacji strategii rozwoju, w tym porównywarka cen Nokaut.pl’ – informuje zarząd. Od 1 lipca powołano nowego wiceprezesa, Wojciecha Patynę.
Firma, która wyrosła jako operator porównywarki cen, zamierza więc odciąć niedochodowy biznes, w którym – według wcześniejszych komentarzy spółki – problemem jest uzależnienie od algorytmów Google’a. Próbę sprzedaży porównywarki cen Nokaut podjął już w ub.r.
Udziały w Sugarfree (75 proc.) przejęte przez Nokaut wyceniono na 10,6 mln zł. Zarząd zakłada, że zakupiona spółka powinna osiągnąć w tym roku co najmniej 600 tys. zł zysku netto, a w przyszłym co najmniej 1,2 mln zł. Pozwoliłoby to znacznie podreperować biznes Nokautu – HubStyle, który w ub.r. miał 1,4 mln zł straty netto.
Podobne aktualności
Nokaut zmieni prezesa
Spółka będzie miała trzeciego szefa w tym roku. Stery Nokautu od 1 czerwca przejmie Monika Englicht.
Nokaut przejmie HubStyle
Nokaut, do niedawna ściśle związany z porównywarką cen, szuka nowych możliwości rozwoju. Akcjonariusze zgodzili się na przejęcie spółki HubStyle, która jest właścicielem marki odzieżowej Sugarfree.