Według TradeWatch w grudniu 2011 na Allegro sprzedano ponad 15 tys. nowych notebooków o łącznej wartości 31,8 mln zł. Największy udział w rynku miał Asus (ponad 28 proc.). Drugie miejsce zajął Dell (prawie 15 proc.), a trzecie Acer (11 proc.). Niemal jedna trzecia sprzedaży za cały miesiąc przypadła na X-KOM.pl (4,1 tys. laptopów za 9,3 mln zł). 

Jeśli chodzi o parametry, to internauci najczęściej kupowali 15-calowe modele z  procesorami Intela, 4 GB RAM-u i Windows 7. 

Pod względem rozmiarów matrycy „piętnastki” miały 65 proc. rynku, a „siedemnastki” – 19 proc. Mniejsze, 14-calowe ekrany wybrało 4 proc. klientów, a inne – 12 proc. Wśród modeli z Intelem prym wiodły laptopy wyposażone w i3 (24 proc.) oraz i5 (22 proc.). Na trzecim miejscu uplasował się i7 (10 proc.).

Najchętniej kupowano notebooki z 4 GB RAM-u (37 proc.). Popularne są również urządzenia z pamięcią 8 GB (25 proc.). Prawie 62 proc. kupujących zdecydowało się na urządzenie z Windows 7. Vistę (ok. 1 proc.) nieznacznie wyprzedził Windows XP. Klienci często kupowali sprzęt bez systemu operacyjnego (27 proc).