Zdaniem Contextu sprzedaż rośnie dzięki migracji użytkowników z Windows XP na sprzęt z nowszymi systemami oraz z powodu popularności tanich laptopów z systemem Windows z Bing. Wynik w III kw. br. jest lepszy niż w II kw. br. (kiedy to wzrost wyniósł 20,9 proc.).

Najwięcej komputerów w minionym kwartale do krajów zachodniej Europy dostarczyło HP (25,7 proc. udziału w rynku), odnotowując dwucyfrowy wzrost zarówno w przypadku urządzeń konsumenckich, jak i biznesowych. Lenovo zajęło 2 miejscu w rankingu. Sprzedaż modeli konsumenckich chińskiej firmy poszła w górę w stopniu dwucyfrowym, a biznesowa – w trzycyfrowym. W sumie chiński koncern dostarczył na rynek o blisko 63 proc. więcej urządzeń niż w III kw. ub.r. Trzeci był Acer, który zwiększył sprzedaż o 62 proc., korzystając na rosnącym popycie wśród konsumentów oraz w małych I średnich firmach. 

Jeśli chodzi o największe rynki, to odnotowano na nich ponadprzeciętne wzrosty – w Niemczech o 38,3 proc., a w Wielkiej Brytanii – o 29,1 proc.