Na co stawia HP?
Sztuczna inteligencja oraz rozwiązania hybrydowe – to kluczowe hasła w strategii rozwoju HP Inc. na nadchodzące lata. Obejmuje ona obszar komputerów osobistych (także gamingowych) wraz z peryferiami oraz narzędzia i usługi dające użytkownikom większą elastyczność.
O strategii HP Inc. i wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz rozwiązań hybrydowych w życiu zawodowym przedstawiciele polskiego oddziału producenta rozmawiali z dziennikarzami podczas styczniowego spotkania w Warszawie.
Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc. w Polsce podkreśla, że tempo rozwoju kategorii komputerów osobistych w ciągu najbliższych trzech lat może przyśpieszyć – nawet podwójnie. HP wchodzi w erę sztucznej inteligencji, koncentrując się na trzech obszarach rozwoju: nowych kategoriach produktów, usługach cyfrowych i innowacyjnych rozwiązaniach oraz wydajności. Producent mocno inwestuje w kategorię komputerów osobistych, gdzie zdolność do uruchamiania generatywnej AI ma pozytywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników, poprawić opóźnienia, zwiększyć bezpieczeństwo i ochronę prywatności, a także zoptymalizować koszty.
Ważnym czynnikiem, który wpływa na strategię producenta są wyniki badań opisane w raporcie Work Relationship Index 2024 ze stycznia 2024 roku. Wynika z niego, że 76 proc. pracowników z krajów rozwijających się uważa, że AI ułatwi im realizację celów zawodowych. Prawie 75 proc. jest zdania, że dzięki sztucznej inteligencji ich obowiązki mogą stać się bardziej interesujące, choć nadal ponad 40 proc. obawia się, że ich miejsce pracy może zastąpić sztuczna inteligencja.
Jednocześnie tylko 27 proc. pracowników twierdzi, że ma zdrowe relacje z pracą. Ten odsetek wzrasta do 40 proc. w gospodarkach rozwijających się i spada do 21 proc. w gospodarkach dojrzałych.
Jak podkreślają specjaliści polskiego oddziału HP Inc., powołując się na raport, znaczna część pracowników pragnie elastyczności. 51 proc. pracowników krajów rozwijających się nie jest gotowych do podjęcia pracy dla firm, które nie pozwalają im decydować o tym, kiedy, gdzie i w jaki sposób wykonują swoje obowiązki. Co więcej, 62 proc. ma w planach zyskanie większej swobody w wyżej wymienionych aspektach.
Reagując na zmieniające się oczekiwania użytkowników, szczególnie w kontekście pracy hybrydowej, HP Inc. stawia na kompleksowe rozwiązania, obejmujące hardware, akcesoria i usługi.
– Wielu liderów IT, z którymi się spotykamy, zmaga się z utrzymaniem zaangażowania, produktywności i bezpieczeństwa swoich pracowników. Szukają prostoty. Dzięki portfolio Personal Systems, Print i Poly mamy kompleksowy zestaw hybrydowych rozwiązań do pracy, z których wszystkie są zasilane przez sztuczną inteligencję – mówi, Mariusz Gola, Dyrektor Sprzedaży, HP Inc.
Podobne aktualności
Pionier bezpieczeństwa AI – Darktrace sprzedany za 5,3 mld dol.
Dołączy do portfolio specjalistów od cyberbezpieczeństwa, należących do Thoma Bravo.
65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.
W Polsce powstała AI Chamber (Izba AI)
„Chcemy reprezentować interesy polskich firm” – zapowiada założyciel i prezes AI Chamber, Tomasz Snażyk. Organizacja wskazuje swoje główne cele.