Kilka lat temu Morele wychodząc z konwencji e-sklepu z elektroniką ogłosiło strategię rozwoju wielobranżowej platformy sprzedażowej, na której działają zewnętrzni sprzedawcy z różnym asortymentem. Teraz pochwaliło się nowymi danymi.

Otóż, jak podaje Morele, w 2022 r. udział zamówień z platformy marketplace przekroczył 20 proc., wobec 7 proc. w 2020 r.

Liczba sprzedawców działających na platformie wzrosła według firmy w III kw. br. o 23 proc., do 1,6 tys. Detalista twierdzi też, że w ciągu roku liczba produktów na platformie zwiększyła się 4-krotnie, do 2,5 mln.

1 mld zł Morele, 23 mld zł Allegro

„Dajemy alternatywę dla Allegro.pl i innych platform” – deklaruje Paweł Kosturek, dyrektor marketplace’u Morele.

Jak podaje firma, wartość brutto sprzedanych produktów (GMV) w br. przekroczyła 1 mld zł.

Dla porównania w I poł. 2022 r. GMV na Allegro wyniosło 23 mld zł (+16 proc. r/r). W I kw. br. aktywnych kupujących było 13,4 mln.

Według Morele wzrosty są głównie efektem poszerzania oferty i dodawania nowych kategorii. Największe generują w br. takie segmenty jak supermarket, motoryzacja, kultura i rozrywka.

Z danych Morele wynika, że do najczęściej wskazywanych przez klientów czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego należy szerokość oferty – stąd nacisk na ten kierunek.

W tym roku firma zainwestowała ponad 20 mln zł w logistykę. Należące do MCI Morele poszukuje strategicznego inwestora.

Wyjście za granicę

Dyrektor marketplace’u twierdzi, że firma pracuje nad funkcjonalnością, która pozwoli sprzedawcom wejść na ponad 20 zagranicznych platform sprzedażowych za pośrednictwem Morele.