Do Grupy Morele dołączył 4Swiss, producent sprzętu AGD. Inwestycja to elementu strategii budowania platformy e-commerce, wspierającej rozwój marek direct-to-consumer (D2C).

„Przejęcie 4Swiss to pierwsza z serii transakcji w ramach listy potencjalnych projektów” – zapowiada Michał Pawlik, prezes Morele Net.

4Swiss to producent m.in. takich urządzeń jak wyciskarki soków, blendery, ekspresy do kawy, hulajnogi elektryczne i inne sprzęty kuchenne i akcesoria. Działa od 2014 roku. W 2021 r. 4Swiss Polska osiągnął 4 mln zł przychodów.

Projekt to połączenie inwestycji w markę 4Swiss oraz towar, przejęcie procesów dystrybucji i sprzedaży marki. Jednocześnie założyciele 4Swiss, Marcin i Eliza Pawełczyk, utrzymają w swoich rękach pełną kontrolę nad procesem tworzenia produktów. Wartość transakcji nie została ujawniona.

1 mld zł przychodów

Morele Net w roku obrotowym 2022/2023 (1 kwietnia 2022 r. – 31 marca 2023 r.) osiągnęło 1,041 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,093 mld zł w poprzednim roku. EBITDA wyniosła 18,6 mln zł w porównaniu do 19,3 mln zł rok wcześniej. Marża brutto w roku 2022/2023 wyniosła 13,4 proc., podczas gdy w poprzednim 13,5 proc. Zysk z działalności kontynuowanej poprawił się do 2,2 mln zł z 1,3 mln zł w roku 2021/2022. Roczna wartość sprzedaży na platformie (GMV) to ponad 2 mld zł.

Według zapowiedzi na 2023 r. spółka planuje przeznaczyć 8 mln zł na inwestycje i utrzymać wskaźnik EBITDA na istotnie niezmienionym poziomie, poprzez utrzymanie wysokiej pozycji w handlu elektroniką i rozwój najbardziej dochodowych kategorii non-electro – według sprawozdania finansowego.