Morele.net szukają inwestora
Firma e-commerce ujawnia, na co chce przeznaczyć pozyskane środki.
Morele skupia się na wdrożeniu narzędzi, które pozwalają zaoszczędzić czas przy wyborze produktu.
Morele.net poinformowały, że rozpoczęły poszukiwanie nowego inwestora finansowego. Pozyskane środki firma chce przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki, pozyskanie nowych klientów i inwestycje
w technologię.
Obecnie większość udziałów kontroluje MCI Capital.
„To prawdopodobnie najbardziej rentowna inwestycja w naszym portfelu. Morele.net stało się ważnym challengerem Allegro, z własnym marketplacem i własnymi markami” – twierdził Tomasz Czechowicz, szef MCI Capital, w wywiadzie dla CRN Polska w kwietniu tego roku.
1,3 mld zł sprzedaży
Jak podają Morele, w roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. wartość GMV (obrót na platformie) wyniosła 1,3 mld zł (wzrost o około 30 proc. r/r), a wynik EBITDA – ponad 50 mln zł (około 5-krotnie więcej r/r). W tym roku spółka planuje przyspieszyć tempo wzrostu.
W czerwcu br. Morele.net poinformowały, że celem strategicznym na najbliższe lata jest dołączenie do grona największych graczy na rynku e-commerce w Polsce, poprzez zwiększaniu udziału w sprzedaży kategorii spoza asortymentu elektroniki.
„Kluczowym elementem budującym potencjał wzrostu w przyszłości jest przekształcenie naszego sklepu z elektroniką użytkową w „multiwertykalną” platformę. Ponadto, swoją działalność opieramy na modelu hybrydowym, który łączy tradycyjny sklep internetowy z platformą marketplace i umożliwia klientom zakupy od różnych sprzedawców w jednym miejscu” – wyjaśnia Michał Pawlik, CEO i współzałożyciel Morele.
Cel: Top 3 za 5 lat
Spółka twierdzi, że obecnie ma 1,5 proc. udziału w całym polskim rynku e-commerce. W ciągu najbliższych 5 lat chce znaleźć się w Top 3 lokalnego rynku e-handlu.
Zdaniem Michała Pawlika uda się to osiągnąć m.in. poprzez koncentrację na ułatwieniu klientom znalezienia odpowiedzi na pytanie “co kupić”, bez konieczności wyszukiwania informacji o produkcie np. na forach internetowym.
„Skupiamy się przede wszystkim na wdrażaniu narzędzi, które nie tylko ułatwiają zakupy w Internecie, ale również pozwalają zaoszczędzić cenny czas przy wyborze produktu” – dodaje Michał Pawlik.
Podobne aktualności
Morele może pójść na giełdę albo na sprzedaż
Prezes MCI Tomasz Czechowicz przedstawił plany inwestycji na najbliższe lata.
Paweł Borys, były prezes PFR, partnerem zarządzającym MCI
Wspólnie z Tomaszem Czechowiczem będzie budował największy fundusz private equity nowych technologii w regionie CEE.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.