Nowy Office pojawił się w ofercie zarówno w wydaniu „chmurowym” – 365, jak i instalacyjnym – 2013. Oficjalna premiera skupiła się na pakiecie dostępnym jako usługa – Office 365 Premium dla Użytkowników Domowych – co pokazuje, w jakim kierunku zmienia się koncern.

– Dzisiejsza premiera Office 365 Premium dla Użytkowników Domowych stanowi kolejny duży krok w procesie przekształcania Microsoft w firmę oferującą usługi i urządzenia – powiedział CEO Steve Ballmer – To znacznie więcej niż kolejna wersja Office. To Office w zupełnie nowej odsłonie, jako serwis konsumencki w chmurze oferujący pełną funkcjonalności znanych i lubianych aplikacji Office wraz z uwzględnieniem nowych, imponujących zalet chmury  i usług społecznościowych.

Do sprzedaży wszedł także Office 365 dla Studentów oraz kolejne wydania tradycyjnego pakietu — Office dla Użytkowników Domowych i Uczniów 2013, Office dla Użytkowników Domowych i Małych Firm 2013 oraz Office Professional 2013. Wersja usługi Office 365 dla firm zostanie wprowadzona do oferty wraz z nowymi funkcjami 27 lutego br. Pakiety 365 są oferowane również w sprzedaży detalicznej w formie karty klucza produktu.

Office 365 Premium dla Użytkowników Domowych to pakiet dostępny jako usługa w chmurze. Można z niej korzystać na 5 komputerach PC lub Mac oraz na 5 urządzeniach mobilnych (tablet lub smartfon z systemem Windows). Na dowolnym PC podłączonym do Internetu jest dostęp do usługi „Office na żądanie”. W pakiecie znajdują się programy: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher i Acces. Użytkownik otrzymuje także dodatkowe 20 GB na wirtualnym dysku SkyDrive (standardowo za darmo jest dostępne 7 GB), na którym można przechowywać i udostępniać dokumenty, oraz co miesiąc 60 minut na połączenia telefoniczne poprzez Skype’a.

Jedną z ważniejszych nowości w Office jest dostosowanie interfejsu do wersji dotykowej. Możną ją uruchomić jednym kliknięciem. Wówczas odległości miedzy ikonami w menu są nieco większe niż w wersji dla myszy, co ułatwia obsługę palcami. W nowych programach dodano szablony dokumentów (np. w Wordzie oprócz dobrze znanej zwykłej białej „kartki” jest m.in. plik dostosowany do umieszczenia na blogu, raport, różne wersje kalendarzy i wiele innych). W Wordzie pojawiła się ponadto opcja konwersji PDF-ów na plik edytowalny. Excel sugeruje wypełnienie komórek. OneNote ma funkcję rozpoznawania odręcznego pisma. Dzięki możliwości współdzielenia plików na SkyDrive z pomocą tej aplikacji kilka osób może prowadzić dialog, tak jak w komunikatorze.

Microsoft będzie udostępniać nowe funkcje i usługi w pierwszej kolejności w chmurze i odchodzić od tradycyjnego modelu wydawania nowych wersji w cyklu trzyletnim. Gotowe nowości są dostarczane użytkownikom na bieżąco. Wraz z premierą nowego pakietu wersja 2013 została udostępniona w chmurze w ramach Office Web Apps.

Oficjalne ceny Microsoftu (u większości detalistów są niższe): Office 365 Premium dla Użytkowników Domowych – 429,99 zł za 1 rok, Office 365 dla Studentów – 339,99 zł za 4 lata, Office 2013 dla Użytkowników Domowych i Uczniów – 599,99 zł, Office 2013 dla Użytkowników Domowych i Małych Firm – 1199 zł, Office 2013 Professional – 2299 zł. Pakiety 2013 są oferowane w wersjach na 1 stanowisko.