Cloud Technologies sprzedaje 100 proc. udziałów w spółce zależnej Audience Network za 2,5 mln zł. Transakcja ma charakter wykupu menedżerskiego. Umowa w tej sprawie została zawarta z członkami zarządu Audience Network.

Zbycie następuje w związku z koncentracją działalności Cloud Technologies na międzynarodowej sprzedaży danych. Audience Network to agencja reklamowa, dostarczająca usługi z zakresu marketingu internetowego, która koncentruje się na polskim rynku.

Przeniesienie własności na menedżerów nastąpi 30 września br. Cena zostanie zapłacona w transzach do 31 grudnia 2026 r., przy czym od kwoty należnej po 1 kwietnia 2024 r. będą naliczane odsetki.

Cloud Technologies działa od 2011 r. Jej liderem jest Piotr Prajsnar. Firma jest dostawcą jednej z największych chmur danych na świecie. Dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej.

Od 2012 r. Cloud Technologies jest notowana na GPW, a od 2022 r. na głównym parkiecie.

W tym roku sprzedaż mocno rośnie. W I kw. 2023 r. przy 2,4 mln zł zysku netto powiększyła się o 39 proc. r/r, do 14 mln zł. W maju br. podskoczyła o 49 proc. r/r. W czerwcu br. szacunkowa miesięczna dynamika sprzedaży danych do kluczowych klientów poprawiła się o 36 proc., a w lipcu br. o 57 proc.