Cloud Technologies, spółka koncentrująca się na sprzedaży cyfrowych danych, w I kw. 2022 r. osiągnęła najlepszy zysk netto od 4 lat – wyniósł 2,2 mln zł (o 144 proc. więcej rok do roku). EBITDA wyniosła 4,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51 proc.

Wyższe zyski osiągnięto przy mniejszych przychodach – spadły z 12,5 mln zł w I kw. 2021 r. do 10 mln zł w II kw. 2022 r.

Jak twierdzi spółka, za poprawę rentowności odpowiada sprzedaż danych, której udział w przychodach wynosił 75 proc. w I kw. 2022 r. Rok wcześniej było to jedynie 36 proc.

W I kw. 2022 r. przychody z tego tytułu wzrosły o 66 proc. do 7,5 mln zł. Był to drugi najlepszy kwartał w historii spółki pod względem sprzedaży danych. Co ciekawe I kw. jest zwykle najsłabszy na rynku. Segment ten charakteryzuje się wysoką marżą – w I kw. wg danych spółki było to 62 proc.

Ponad 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych pochodzi z USA i jest rozliczana w dolarach, co dodatkowo zwiększa rentowność polskiej firmy.

Według przedstawicieli warszawskiej firmy wyniki to efekt realizowanej strategii i koncentracji na sprzedaży danych. Ograniczono pozostałą niskomarżową działalność.

Cloud Technologies działa od 2011 r. Stworzyła hurtownię danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu i technologię do integracji i zarządzania danymi (Data Management Platform). Dane gromadzone i przetwarzane przez spółkę pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych online i rozbudowę rozwiązań Business Intelligence (wzbogacenie danych).

Według przytaczanego przez spółkę raportu OnAudience, globalny rynek danych osiągnął wartość 52 mld dol., a średni wzrost w latach 2017-2021 wyniósł 29 proc. co roku. Dominującą pozycję zajmują Stany Zjednoczone. Wraz z rynkiem danych rosną wydatki na reklamę online. Według agencji Zenith wzrost wydatków na reklamę online na świecie w latach 2017- 2021 wyniósł średnio 15 proc. rocznie.