W minionym tygodniu Cloud Technologies przeszła z NewConnect na główny parkiet GPW. Na warszawskiej giełdzie jest notowana od 2012 r. (ciekawostka: zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 r.). Powstała w 2011 r. Prowadzi działalność w segmencie DataTech, specjalizując się w big data marketingu i monetyzacji danych z internetu.

Jak ostatnio poinformowała spółka, w październiku br. szacunkowa miesięczna dynamika sprzedaży danych do kluczowych klientów wzrosła o 47 proc. r/r.

Przejście spółki na główny rynek GPW jest jednym z kluczowych celów strategii na lata 2021- 2023.

„Naszym priorytetem jest dalszy rozwój spółki w oparciu o nasz dobrze sprawdzający się model biznesowy. Zwiększenie sprzedaży w kluczowym segmencie sprzedaży danych i zakończona sukcesem akwizycja TL1 otworzyły przed nami nowe możliwości” – mówił zapowiadając przejście na główny rynek giełdy Piotr Prajsnar, założyciel i prezes zarządu Cloud Technologies.

Warszawska firma przejęła hiszpańską spółkę The Linea1 MKT S.L. za 1,87 mln euro. Transakcja ma na celu rozbudowę międzynarodowej sieci dystrybucji danych.

Przechodząc na główny rynek GPW Cloud Technologies spodziewa się zainteresowania ze strony inwestorów instytucjonalnych i zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.

Strategia na lata 2021 – 2023 składa się z trzech perspektyw: biznesowej, finansowej i korporacyjnej.

Perspektywa biznesowa zakłada globalizację biznesu, rozwój własnych technologii i zwiększenie monetyzacji danych. Finansowa obejmuje zakup technologii, skup akcji własnych, akwizycje międzynarodowe i działalność B+R. Korporacyjna obejmuje przejście na główny rynek GPW oraz program motywacyjny.

W III kw. 2022 r. Cloud Technologies miała 12,3 mln zł przychodów i 5,1 mln zł zysku netto. Udział w przychodach kluczowego dla spółki segmentu sprzedaży danych wynosi obecnie 75 proc.