Pięć największych sieci detalicznych z elektroniką w październiku br. przeznaczyło na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 88 mln zł (wobec prawie 73 mln zł we wrześniu br.). To 23 proc. wydatków na ten cel całej branży handlowej w minionym miesiącu – według Instytutu Monitorowania Mediów. Dane obejmują reklamy w prasie, radiu i telewizji według stawek cennikowych (czyli nie uwzględniają Internetu i ewentualnych rabatów).

W minionym miesiącu najwięcej na reklamy przeznaczył jak zwykle w ostatnim okresie Media Expert. W porównaniu z wrześniem br. ponad dwukrotnie wzrosły natomiast wydatki sieci Media Markt, która w Polsce zakończyła konsolidację z siecią Saturn.

Kilkukrotnie spadła natomiast suma, jaką Komputronik wyłożył na reklamy w tradycyjnych mediach – według wyliczeń IMM.

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w październiku 2018 r.

1. Media Expert – 32,1 mln zł
2. Media Markt – 27,9 mln zł
3. Euro RTV AGD – 18,5 mln zł
4. Neonet – 10 mln zł
5. Komputronik – 792 tys. zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką we wrześniu 2018 r.
 

1. Media Expert – 24,4 mln zł
2. Euro RTV AGD – 18,4 mln zł
3. Media Markt – 13,7 mln zł
4. Neonet – 10,5 mln zł
5. Komputronik – 5,9 mln zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów