Media Markt: 28 mln zł na reklamy
Największe sieci detaliczne zwiększyły nakłady na reklamy wraz z początkiem IV kw. br. Po konsolidacji zwłaszcza Media Markt nie oszczędza na reklamach.

Pięć największych sieci detalicznych z elektroniką w październiku br. przeznaczyło na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 88 mln zł (wobec prawie 73 mln zł we wrześniu br.). To 23 proc. wydatków na ten cel całej branży handlowej w minionym miesiącu – według Instytutu Monitorowania Mediów. Dane obejmują reklamy w prasie, radiu i telewizji według stawek cennikowych (czyli nie uwzględniają Internetu i ewentualnych rabatów).
W minionym miesiącu najwięcej na reklamy przeznaczył jak zwykle w ostatnim okresie Media Expert. W porównaniu z wrześniem br. ponad dwukrotnie wzrosły natomiast wydatki sieci Media Markt, która w Polsce zakończyła konsolidację z siecią Saturn.
Kilkukrotnie spadła natomiast suma, jaką Komputronik wyłożył na reklamy w tradycyjnych mediach – według wyliczeń IMM.
Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w październiku 2018 r.
1. Media Expert – 32,1 mln zł
2. Media Markt – 27,9 mln zł
3. Euro RTV AGD – 18,5 mln zł
4. Neonet – 10 mln zł
5. Komputronik – 792 tys. zł
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką we wrześniu 2018 r.
1. Media Expert – 24,4 mln zł
2. Euro RTV AGD – 18,4 mln zł
3. Media Markt – 13,7 mln zł
4. Neonet – 10,5 mln zł
5. Komputronik – 5,9 mln zł
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Podobne aktualności
Media Saturn: to nieprawda, że unikamy podatków
"Wypowiedzi sugerujące, że spółki komandytowe nie zapłacą podatku bądź też zostały utworzone, aby unikać podatków, są nieprawdziwe" - twierdzi Media Saturn Holding Polska.
Podatek handlowy pogrąży polskie sieci z elektroniką
Zła konstrukcja podatku, fatalny czas na jego wprowadzenie i wysokość daniny sprawią, że pogorszy się sytuacja polskich firm - ostrzega ZPP.
Media Markt: spadek obrotów na polskim rynku
Obroty detalisty w naszym kraju znów sięgnęły 4 mld zł, ale były niższe niż rok wcześniej.