Lenovo 36 proc. swoich obrotów uzyskało w Chinach, ale najszybciej rosnącym regionem jest EMEA – w tych krajach firma zwiększyła przychody o 33 proc. w porównaniu z ub.r., do 3 mld dol. (29 proc. globalnego wyniku).
 
W minionym kwartale Lenovo sprzedało rekordową liczbę urządzeń – 35,6 mln smartfonów, komputerów i tabletów na całym świecie.

Sprzedaż notebooków przyniosła firmie 5,5 miliarda dol. (czyli 52 proc. łącznych przychodów). Lenovo zwiększyło swój udział w rynku o 2,5 punktu, do 21 proc. Dostawy desktopów wzrosły o 6,4 proc. rok do roku. Lenovo uzyskało 18-procentowy udział w rynku. Producent zwiększył udział w światowym rynku PC do 20 proc. (według IDC, z 17,7 proc.), mimo spadku na całym rynku (-1,7 proc.).

Przychody ze sprzedaży urządzeń mobilnych zmniejszyły się w III kw. o 6 proc., do 1,4 mld dol. (13 proc. przychodów spółki), mimo rekordowego wzrostu dostaw smartfonów na całym świecie – o 38 proc. Firma sprzedała 3 mln tabletów.  

Dział Enterprise, który we wrześniu wprowadził na rynek nową serię serwerów ThinkServer, zwiększył sprzedaż o 35 proc. rok do roku. Rośnie dział Mobile. Obie jednostki wzmocniło przejęcie serwerów x86 od IBM i Motoroli Mobility od Google’a.

– Działy Mobile i Enterprise są obecnie naszymi nowymi motorami rozwoju. Powtórzymy nasz sukces z rynku PC – zapowiedział Yuanqing Yang, prezes i  naczelny dyrektor Lenovo.