W II kw. 2013 r. spółka wypracowała 358,3 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 220,8 mln zł rok wcześniej. Poprawa bilansu jest według Komputronika efektem m.in. rosnącej liczby partnerów handlowych, większej sprzedaży w Internecie oraz na eksport. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,5 mln zł, a zysk netto – 1,65 mln zł (w II kw. 2012 r. było 4,2 mln zł straty). W minionym kwartale Komputronik osiągnął skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 31,2 mln zł (wzrost o 63,5 proc.) przy marży handlowej 8,7 proc. Spółka wyjaśnia taki wynik większym eksportem, który cechują niższe marże i koszty, oraz wzrostem sprzedaży w sieci detalicznej.

Koszty ogólnego zarządu i sprzedaży na dzień 30.06.2013 r. zwiększyły się o 19,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r., co wynika według spółki z opłat dla partnerów e-commerce, prowizji wypłacalnych w sieci agencyjnej i wydatków związanych z eksportem.

– Po raz pierwszy od kilku lat wypracowaliśmy w tak trudnym dla branży kwartale przyzwoity zysk, który wynika wprost z poprawy naszego zysku handlowego i nie jest obciążony zdarzeniami jednorazowymi. Nasze wyniki są potwierdzeniem, że zarówno nowa polityka cenowa, jak i nasze działania sprzedażowe przynoszą oczekiwane rezultaty. Realizacja w pierwszym kwartale naszego roku obrotowego, najgorszego dla całej branży, blisko 2/3 ubiegłorocznego skonsolidowanego zysku netto, to dla nas pozytywny symptom do osiągnięcia dobrych wyników w całym bieżącym roku obrachunkowym – powiedział Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.