W okresie od kwietnia do czerwca 2012 r. skonsolidowane przychody Komputronika wyniosły 220,8 mln zł, o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Grupa poniosła jednak stratę z działalności operacyjnej (3 mln zł) oraz 4,2 mln zł straty netto. Warto dodać, że rok wcześniej była ona jeszcze wyższa (5,7 mln zł). W porównaniu z II kw. 2011 r. wzrósł koszt własny sprzedaży oraz koszt sprzedawanych towarów i materiałów.

Zarząd wyjaśnia, że II kw. roku obroty handlowe są najniższe, w związku z wprowadzeniem zmian w ofercie jest to czas wyprzedaży i promocji. Zysk brutto ze sprzedaży dla całej grupy wyniósł 19,1 mln zł przy marzy handlowej wynoszącej 8,6 proc. Sam Komputronik S.A. (nie licząc firm zależnych) miał 17 mln zł zysku ze sprzedaży przy 7,9-procentowej marży (była mniejsza ponieważ – jak wyjaśniono w sprawozdaniu – wysokomarżowe transakcje usług i sprzedaży oprogramowania prowadziły inne spółki). Na wynik miało wpływ także ograniczenie programów dopłat oferowanych przez producentów i wzrost sprzedaży eksportowej prowadzonej na niższych marżach niż sprzedaż detaliczna.

Według Komputronika przychody wzrosły natomiast dzięki rosnącej liczbie partnerów handlowych i sklepów partnerskich, zwiększyły się także obroty z handlu w Internecie i eksportu.