Jedna piąta sprzedaży RTV i AGD odbywa się przez Internet
Nawet 30 mld zł może być warty polski rynek AGD i RTV – ustaliła Newseria. Zaliczono do niego także tablety i smartfony. W tym roku hitem mogą być telewizory z ekranami OLED.

Te 30 mld zł to niewiele, w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, natomiast udział sprzedaży online (18-20 proc.) jest spory. Polacy najczęściej kupują drobne akcesoria, ale dzięki popularności m.in. tabletów, smartfonów i sprzętów gospodarstwa domowego średnia wartość koszyka zakupowego to 1-1,5 tys. zł.
Według Tomasza Siedleckiego, dyrektora marketingu RTV Euro AGD, przez Internet kupowane są te same produkty, co w stacjonarnych sklepach. Są to przede wszystkim tablety i smartfony. Popyt na nie rośnie. Duży udział w sprzedaży mają również telewizory i sprzęty gospodarstwa domowego. Na popularności zyskują m.in. suszarki do ubrań oraz zmywarki. Te kategorie rozwijają się najszybciej.
Zdaniem przedstawiciela RTV Euro AGD w tym roku będą częściej kupowane telewizory z wyświetlaczami OLED (organiczne diody elektroluminescencyjne). Technologia ta pozwala m.in. na tworzenie zagiętych, a także przezroczystych ekranów. OLED-y były do tej pory montowane w smartfonach, ale coraz częściej są wykorzystywane także w telewizorach. Taki sprzęt kosztuje nawet 10-20 tys. zł, ale może się to zmienić.
– Oczekiwania są takie, że jeszcze w tym roku i w przyszłym te produkty trafią na półki cenowe dostępne dla przeciętnego konsumenta – mówi Tomasz Siedlecki.
Podobne aktualności
Lenovo sypnęło nagrodami
Lenovo nagrodziło najlepszych partnerów za osiągnięcia w 2018 r.
Asus: ostrożna prognoza na II poł. br.
W I poł. br. tajwański producent miał przychody podobne jak w analogicznym okresie ub.r. W II poł. br. według firmy nadal trzeba liczyć się ze spowolnieniem w światowej gospodarce.