IDC: spadła sprzedaż wkładów do drukarek
W roku 2011 r. w Polsce sprzedano 15,7 tys. wkładów do urządzeń drukujących, czyli o 2,5 proc. mniej niż w 2010 r. W czołówce dostawców zamienników znaleźli się ActiveJet i Black Point.
– Na ujemny wynik miał wpływ głównie spadek konsumpcji kartridży atramentowych, co jest związane z trendem na rynku urządzeń drukujących. Od kilku lat zmniejsza się sprzedaż drukarek atramentowych – mówi Przemek Kowalski, Senior Analyst Imaging & Hardcopy Devices IDC. Spadek zbytu w podobnym stopniu dotknął producentów zamienników i materiałów oryginalnych.
Według IDC dostawcy oryginalnych wkładów dzięki działaniom marketingowym zwiększyli swój udział w segmencie atramentowym, natomiast w przypadku tonerów odnotowali spadki. – Na polskim rynku cena pozostaje wciąż bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym czynnikiem wyboru w wielu firmach. W 2011 roku duży wpływ na sprzedaż materiałów eksploatacyjnych miały wahania kursów walut, a także problemy z dostępnością związane np. z katastrofą w Japonii – wyjaśnia Przemek Kowalski.
Z danych IDC wynika, że w 2011 r. w czołówce producentów zamienników były takie marki jak ActiveJet, Black Point, TF-1 i Incore.
Podobne aktualności
Asus: ostrożna prognoza na II poł. br.
W I poł. br. tajwański producent miał przychody podobne jak w analogicznym okresie ub.r. W II poł. br. według firmy nadal trzeba liczyć się ze spowolnieniem w światowej gospodarce.