IBM sprzedaje The Weather Company – należącą do niego spółkę (od 2016 r.), która zarządza usługami cyfrowymi dostarczającymi prognozy pogody, takimi jak serwisy The Weather Channel, Weather Underground i Storm Radar. Nabywcą jest inwestor finansowy Francisco Partners. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Big Blue kupił specjalistę od pogody w 2016 r. Nadal zachowa dostęp do jego danych. Możnaby zapytać, po co IBM wiedza o tym, czy świeci słońce czy pada deszcz. Otóż danymi The Weather Company gigant będzie mógł wzbogacać modele sztucznej inteligencji, z których korzystają jego klienci biznesowi. Zostaną wykorzystane na potrzeby Environmental Intelligence Suite, pakietu wspierającego projekty zrównoważonego rozwoju. Ma on „pomagać klientom w selekcjonowaniu, mierzeniu, raportowaniu i operacjonalizacji danych ESG w celu wspomagania podejmowania decyzji, poprawy wydajności i spełnienia wymogów prawnych”. Z danych The Weather Company korzysta miesięcznie 415 mln użytkowników indywidualnych i ponad 2 tys. firm.

Sprzedaż The Weather Company to część strategii koncentracji IBM na core biznesie, czyli rozwiązaniach chmury hybrydowej i AI.

W II kw. 2023 r. przychody IBM spadły o 0,4 proc. r/r, do 15,5 mld dol. Z tym że na oprogramowaniu był wzrost o 7 proc. Marża brutto urosła o 160 pkt bazowych do 54,9 proc. Zysk netto poprawił się o 8 proc., do 1,6 mld dol.