Huśtawka na rynku tabletów
Większe wzięcie mają duże urządzenia.
W II kw. br. światowe dostawy zmniejszą się o 8,7 proc. wobec II kw. ub.r. – ocenia Digitimes Research. Wobec I kw. br. spodziewany jest spadek w podobnej skali (-8,9 proc.). W pierwszym kwartale roku odnotowano dawno nie widziany dwucyfrowy wzrost dostaw (+13,8 proc. r/r). Wyjaśniono to wprowadzeniem na rynek nowych urządzeń Apple’a i rosnącą sprzedażą Huawei. Chiński koncern wyprzedził Samsunga i jest już numerem 2 na światowym rynku. Zwiększa się zapotrzebowanie na duże urządzenia, spada na modele 7 i 8-calowe. Już dwie trzecie urządzeń wprowadzonych do oferty w I kw. br. miało 10-calowe ekrany. Ich sprzedaż w ciągu kwartału zwiększyła się o 11 punktów procentowych.
Podobne aktualności
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.