Huśtawka na rynku tabletów
Większe wzięcie mają duże urządzenia.

W II kw. br. światowe dostawy zmniejszą się o 8,7 proc. wobec II kw. ub.r. – ocenia Digitimes Research. Wobec I kw. br. spodziewany jest spadek w podobnej skali (-8,9 proc.). W pierwszym kwartale roku odnotowano dawno nie widziany dwucyfrowy wzrost dostaw (+13,8 proc. r/r). Wyjaśniono to wprowadzeniem na rynek nowych urządzeń Apple’a i rosnącą sprzedażą Huawei. Chiński koncern wyprzedził Samsunga i jest już numerem 2 na światowym rynku. Zwiększa się zapotrzebowanie na duże urządzenia, spada na modele 7 i 8-calowe. Już dwie trzecie urządzeń wprowadzonych do oferty w I kw. br. miało 10-calowe ekrany. Ich sprzedaż w ciągu kwartału zwiększyła się o 11 punktów procentowych.
Podobne aktualności
Samsung liderem, 150 proc. wzrostu Lenovo
Niedostateczna podaż notebooków i wzrost ich cen skłaniają konsumentów do zainteresowania tabletami.
Dostawy tabletów zostaną mocno ograniczone
W I kw. 2021 r. na rynek trafi ponad 30 proc. urządzeń mniej niż w IV kw. 2020 r.
Bezprecedensowy popyt na tablety
Sprzedaż tabletów idzie najlepiej od 3 lat, jednak tak duży popyt nie utrzyma się - zdaniem analityków.