Huawei po okresie sporego spadku sprzedaży i rentowności wskutek amerykańskich sankcji, wyraźnie odbiło się z dołka. Po 3 kwartałach 2023 r. firma osiągnęła przychody w wysokości 456,6 mld juanów (62,5 mld dol.), co oznacza wzrost o 2,4 proc. r/r w chińskiej walucie.

Marża zysku netto wyniosła 16,0 proc. (73,06 mld juanów, tj. 10 mld dol.). To blisko 3-krotna poprawa rentowności wobec ub.r. Po 3 kwartałach 2022 marża netto Huawei sięgnęła 6,1 proc.

Wygląda więc na to, że gigant znalazł swoją ścieżkę rozwoju biznesu w warunkach amerykańskiego embarga.

„Wyniki firmy są zgodne z prognozami” – twierdzi Ken Hu, rotacyjny prezes Huawei. „W przyszłości będziemy nadal zwiększać nasze inwestycje w badania i rozwój, aby w pełni wykorzystać nasze portfolio biznesowe i podnieść konkurencyjność naszych produktów i usług” – zapowiada.

W I półroczu 2023 Huawei wypracowało przychody w wysokości 310,9 mld juanów (42,9 mld dol. wg kursu z I poł. br.) oraz marżę zysku netto 15 proc. (rok wcześniej 5 proc.).

Wynika z tego, że w III kw. 2023 r. przychody koncernu wyniosły 145,7 mld juanów (ok. 20 mld dol.), o 1,5 proc. więcej niż w III kw. 2022 r.

Według rzecznika firmy to efekt wzrostu w obszarach zasilania cyfrowego, chmury i w segmencie motoryzacyjnym.

Firma nie podała wyników dla poszczególnych grup biznesowych za 3 kwartały 2023 r. W I poł. 2023 r. biznes infrastruktury ICT miał największy udział, tj. 23 mld dol. (167,2 mld juanów).