Huawei może sprzedać Honor za 3,7 mld dol.
Są chętni do zakupu - według nieoficjalnych informacji.
Pod marką Honor Huawei sprzedaje ok. jedną czwartą swoich smartfonów.
Huawei negocjuje sprzedaż swojej marki smartfonów Honor. Zainteresowanych jest kilka firm – twierdzi Reuters. Wymienia chińskie koncerny: Xiaomi, TCL i Digital China. Możliwa cena mieści się w przedziale ok. 2,2 – 3,7 mld dol. – wynika z doniesień. Sprzedawany pod marką Honor inny sprzęt, w tym laptopy i urządzenia noszone, miałby pozostać w Huawei. Wymienione firmy nie komentują tych doniesień.
Powodem decyzji o sprzedaży mogą być zacieśniające się amerykańskie sankcje. Huawei zostało odcięte od dostaw kluczowych komponentów do urządzeń mobilnych, takich jak procesory, pamięci i ekrany. Sprzedaż tych podzespołów Huawei wstrzymali m.in. TSCM, Samsung, LG i SK Hynix.
Jednym z motywów sprzedaży miałoby być również to, że z nowym właścicielem Honor uwolniłby się od amerykańskiego embarga (aczkolwiek trudno zagwarantować, że reakcja Waszyngtonu na ewentualną transakcję będzie łagodna, jeśli Honor pozostanie w chińskich rękach).
Marka Honor powstała w 2013 r. Oferuje głównie sprzęt z niższych półek niż brand Huawei, skierowany głównie do młodszych konsumentów, a głównym kanałem sprzedaży jest online.
Jak podaje Reuters, w II kw. 2020 r. według Canalys pod marką Honor zostało dostarczonych blisko 15 mln smartfonów na świecie, co stanowi około jedną czwartą sprzedaży smartfonów Huawei. W minionym roku zysk netto marki wyniósł ok. 0,7 mld dol. przy obrotach ok. 10-12 mld dol.
Cała grupa produktów konsumenckich Huawei, a są to głównie smartfony, wypracowała ok. 67 mld dol. sprzedaży w 2019 r. To o ok. 10 mld dol. mniej, niż oczekiwano przed nałożeniem amerykańskich sankcji.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.