Huawei negocjuje sprzedaż swojej marki smartfonów Honor. Zainteresowanych jest kilka firm – twierdzi Reuters. Wymienia chińskie koncerny: Xiaomi, TCL i Digital China. Możliwa cena mieści się w przedziale ok. 2,2 – 3,7 mld dol. – wynika z doniesień. Sprzedawany pod marką Honor inny sprzęt, w tym laptopy i urządzenia noszone, miałby pozostać w Huawei. Wymienione firmy nie komentują tych doniesień.

Powodem decyzji o sprzedaży mogą być zacieśniające się amerykańskie sankcje. Huawei zostało odcięte od dostaw kluczowych komponentów do urządzeń mobilnych, takich jak procesory, pamięci i ekrany. Sprzedaż tych podzespołów Huawei wstrzymali m.in. TSCM, Samsung, LG i SK Hynix.

Jednym z motywów sprzedaży miałoby być również to, że z nowym właścicielem Honor uwolniłby się od amerykańskiego embarga (aczkolwiek trudno zagwarantować, że reakcja Waszyngtonu na ewentualną transakcję będzie łagodna, jeśli Honor pozostanie w chińskich rękach).

Marka Honor powstała w 2013 r. Oferuje głównie sprzęt z niższych półek niż brand Huawei, skierowany głównie do młodszych konsumentów, a głównym kanałem sprzedaży jest online.

Jak podaje Reuters, w II kw. 2020 r. według Canalys pod marką Honor zostało dostarczonych blisko 15 mln smartfonów na świecie, co stanowi około jedną czwartą sprzedaży smartfonów Huawei. W minionym roku zysk netto marki wyniósł ok. 0,7 mld dol. przy obrotach ok. 10-12 mld dol.

Cała grupa produktów konsumenckich Huawei, a są to głównie smartfony, wypracowała ok. 67 mld dol. sprzedaży w 2019 r. To o ok. 10 mld dol. mniej, niż oczekiwano przed nałożeniem amerykańskich sankcji.