Według amerykańskiego CRN-a na konferencję partnerską HPE zaproszono także setki partnerów Della i EMC. Podczas rozmów i prezentacji przedstawiciele HPE przekonywali ich, aby sprzedawali portfolio HPE. Przygotowano dla nich nowy program pod nazwą „Smart Choice”. W jego ramach producent umożliwia przejście firm współpracujących z EMC i Dellem na ten sam poziom partnerstwa z HPE, jaki mają obecnie teraz w obu firmach.

„Mamy bardzo dobry program, aby przedstawić tym partnerom zalety bliższej współpracy z nami” – zapewnia szefowa HPE, Meg Whitman.

HPE prawdopodobnie zależy głównie na partnerach EMC. Meg Whitman twierdzi, że martwią się oni, jak duże będą teraz inwestycje w badania i rozwój. Dotychczas EMC rosło głównie poprzez akwizycje, a po przejęciu przez Della zdaniem Whitman ta polityka nie będzie kontynuowana.

HPE i Dell prezentują zupełnie odmienne koncepcje rozwoju – HPE po podziale HP chce być firmą mniejszą, sprawniej działającą niż dotychczas, skoncentrowaną na węższym segmencie rynku (HPE samo przejdzie niedługo podział – zostanie odłączona dywizja usług dla przedsiębiorstw). Z kolei Dell poprzez przejęcie EMC stawia na dużą korporację i kompleksowe portfolio.

Ponadto Dell i EMC po połączeniu muszą się zintegrować, co nie będzie prostym i szybkim procesem. “Zobaczymy, czy to jest dobre dla partnerów.” – stwierdziła szefowa HPE. Niektórzy integratorzy, którzy wypowiadali się anonimowo dla amerykańskiego CRN-a twierdzili, że obawiają się problemów z łączeniem portfolio Della i EMC. Z kolei Dell na początku roku zapowiedział przygotowanie nowego programu partnerskiego, który ma połączyć najlepsze cechy aktualnych programów Della i EMC.