HP: nadzieja w rynku azjatyckim
W sytuacji światowego osłabienia zapotrzebowania na pecety i drukarki, HP zintensyfikuje działania rynku azjatyckim, który ma zapewnić vendorowi wzrost przychodów.
O tym, że HP szuka źródeł wzrostu i generalnie możliwości rozwoju w Azji – powiedział Richard Bailey, president for Asia-Pacific and Japan w HP, a jego słowa przytoczył „South China Morning Post”.
To samo medium, informując o planach HP, przypomina, że vendor odnotował spadek przychodów w związku ze zmniejszającym się globalnym zapotrzebowaniem na pecety. W pierwszym kwartale fiskalnym, który skończył się w styczniu br. obniżyły się one o 12 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
HP ostatnio rozwija produkty należące do nowszego i bardziej profitowego segmentu pecetów i drukarek. Przykładem Elite X3 (12,5-calowy smartfon o dużej mocy obliczeniowej, z Windows 10, z przystawką HP Desk Dock umożliwiającą podłączenie monitora i myszki z klawiaturą oraz ze stacją dokująca – pozwalającą korzystać z urządzenia jak z laptopa), HP Spectre (okrzyczany najcieńszym laptopem na świecie).
– To są produkty, które mają nam zapewnić wzrost – powiedział Bailey.
Vendor oczekuje również, że działania na rynku druku 3D pozytywnie wpłyną na wysokość jego przychodów. Faktem jednak jest, że zapowiadana od dwóch lat drukarka 3D amerykańskiego producenta nie ujrzała jeszcze światła dziennego w postaci gotowego do wprowadzenia na rynek rozwiązania.
Jacky Zhao, analityk IDC, ocenia, że jeśli chodzi o chiński rynek – to znalazł się on blisko dolnej granicy spadku, i tendencja wzrostowa wróci na nim w ciągu dwóch lat.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.