Polska platforma e-sklepów IdoSell wchłania Shopcenter, największą firmę e-commerce na Węgrzech. Większościowy pakiet nabyła w minionym tygodniu. Nie ujawniono ceny.

IdoSell jest kontrolowana przez MCI Capital. W grudniu 2018 r. Fundusz MCI.EuroVentures zapłacił 140 mln zł za 51 proc. udziałów w spółce, która z kolei kontroluje 100 proc. akcji w IAI. Jest to platforma umożliwiające utworzenie i obsługę e-sklepu.

MCI przejmując IdoSell zapowiedziało, że spółka będzie „regionalnym czempionem gospodarki cyfrowej” i teraz materializuje te plany.

Shopcenter ma pozostać odrębnym podmiotem. Zapowiedziano rozwój węgierskiej platformy we współpracy z IdoSell.

Pierwszy krok w ekspansji

“Przejęcie Shopcenter jest pierwszym krokiem IdoSell w ekspansji międzynarodowej”– twierdzi Filip Berkowski z grupy MCI Capital.

Zauważa, że rynek e-commerce, na którym działają obie firmy, “rośnie nieosiągalnie szybko dla innych branż”.

Na europejskim rynku e-commerce postępuje konsolidacja, ponieważ sklepy internetowe coraz częściej sprzedają nie tylko w swoim rodzimym rynku, ale też do klientów w innych krajach. Drobni sprzedawcy potrzebują natomiast wsparcia platform obsługujących e-sklepy, aby sprostać konkurencji największych serwisów sprzedażowych.

Wartość sprzedanych produktów (GMV) na IdoSell w 2020 r. wyniosła 12,5 mld zł w ok. 50 mln transakcji. Przychód firmy wyniósł ponad 96 mln zł. Na platformie działa obecnie ponad 6 tys. aktywnie sprzedających sklepów internetowych.