Według Contekstu liczba odsłon stron 49 największych europejskich detalistów IT na Google+ wzrosła o 38 proc. do maja do sierpnia br., a liczba użytkowników wchodzących na te strony – o 32 proc. Dla porównania liczba lajków na Facebooku, subskrypcji YouTube, odsłon na YouTube w tym czasie zwiększyła się odpowiednio o 8 proc., 8 proc. i 4 proc. Jak tak dalej pójdzie, Google+ do marca 2015 r. prześcignie YouTube pod względem liczby odsłon.

Context ustalił, że szczególnie w Wielkiej Brytanii widać dużo większe zainteresowanie internautów stronami retailerów IT na Google+ (w ciągu minionego kwartału wzrost liczby odsłon wyniósł 69 proc.).

Jeśli chodzi o typ sklepów, w Europie największy wzrost użytkowników na Google+ odnotowano na stronach specjalistycznych sklepów oferujących elektronikę (62 proc.). Dla porównania w przypadku sklepów z przekrojowym asortymentem wzrost wyniósł 22 proc.

Adam Simon, Global Managing Director of Retail Business Development w Contekście, uważa, że rosnące zainteresowanie stronami firm IT jest związane z ogólnie coraz większą liczbą odsłon na Google+. Zauważa, że kontent Google+ jest indeksowany w Google Search.