Po niedawnej zapowiedzi ponad 1 tys. zwolnień w różnych grupach biznesowych, Google potwierdził redukcje dotyczące kolejnych kilkuset pracowników w grupie sprzedaży reklam. Decyzje personalne mają wynikać ze zmian w sposobie działania tego zespołu. Prawdopodobnie będą dotyczyć głównie osób zajmujących się sprzedażą reklam do największych klientów firmy.

Każdego roku przechodzimy rygorystyczny proces tworzenia struktury naszego zespołu, aby zapewnić najlepszą obsługę naszym klientom korzystającym z usług Google Ads. Przydzielamy klientom odpowiednie zespoły specjalistyczne i kanały sprzedaży, aby zaspokoić ich potrzeby serwisowe. W związku z tym eliminowanych jest kilkaset stanowisk na całym świecie” – stwierdził Google w oświadczeniu dla CRN USA.

Poprzednio cięcia w Google’u objęły zespoły Asystenta Google’a oraz w dziale urządzeń i usług, w tym głównie w segmencie rzeczywistości rozszerzonej (AR), a ponadto zespoły sprzętowe Pixel, Nest i Fitbit.