Qualtrics zapowiedział ambitne plany rozwoju w regionie EMEA. Do 2024 r. zamierza zwiększyć zatrudnienie o 1 tys. specjalistów, co oznacza 2,5-krotną rozbudowę załogi.

Qualtrics od 2018 r. ma ośrodek badań i rozwoju w Krakowie. W krajach EMEA jest obecny także w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech i Holandii. Plany obejmują również uruchomienie nowego centrum R&D w Dublinie w 2022 r. Nowi fachowcy oprócz zadań związanych z tworzeniem rozwiązań mają objąć role m.in. w takich obszarach jak sprzedaż, operacje, marketing.

Na początku roku powołano nową szefową firmy w regionie EMEA. Jest nią Stephanie Barton, która poprzednio była wiceprezes VMware’a na region EMEA, a wcześniej 12 lat spędziła w Cisco.

Qualtrics to amerykańska firma, która specjalizuje się w oprogramowaniu z obszaru XM (experience management). Umożliwia przedsiębiorcom gromadzenie informacji o klientach, produktach, marce i pracownikach w jednym miejscu oraz podejmowanie działań w oparciu o te dane. Szybko rosnący popyt na rozwiązania XM przekonał korporację do znacznej rozbudowy zasobów.

Qualtrics twierdzi, że ma ponad 2 mln użytkowników w ponad 100 krajach, a z jej systemów korzysta ponad 13 tys. marek.

Firma działa od 2002 r. W 2018 r. została kupiona przez SAP-a za 8 mld dol., a następnie wydzielona i w tym roku wprowadzona na giełdę (wycena na debiucie: 21 mld dol.). W końcu ub.r. zatrudniała na świecie ponad 4,2 tys. osób. W 2020 r. osiągnęła 723 mln dol. przychodów.