Exclusive Networks wyraźnie urósł w III kw. 2023 r.
"Mamy niezmiennie solidny harmonogram realizacji i nie anulujemy żadnych projektów" - zapewnia CEO.
Większość wzrostu wynikała ze współpracy z producentami w ich obecnych lokalizacjach.
Exclusive Networks odnotował solidny III kw. 2023 r. Sprzedaż brutto wzrosła o 9 proc. r/r (o 13 proc. w stałej walucie), do 1,23 mld euro, dzięki dobrym wynikom w regionie EMEA (+14 proc. r/r), gdzie dystrybutor osiąga największą część sprzedaży (79 proc. udziału w III kw. br.).
Skąd ten wzrost
Większość globalnego wzrostu (5 proc.) wynikała ze współpracy z aktualnymi producentami w ich obecnych lokalizacjach geograficznych. Pozostała część to efekt głównie ekspansji dostawców (3 proc.) – jest to połączenie ich wchodzenia w nowe obszary geograficzne (2 proc.) i relacji z nowymi vendorami (1 proc.). Do tego przejęcie hiszpańskiego dystrybutora Ingecom dołożyło 1 proc. do większej sprzedaży Exclusive’a w III kw. br.
CEO Jesper Trolle podkreśla, że dwucyfrowy wzrost w EMEA VAD osiągnął pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego i wydłużonych cykli sprzedaży, które powróciły do normalnych poziomów od końca 2022 r.
„Mamy niezmiennie solidny harmonogram realizacji i nie anulujemy żadnych projektów” – zapewnił dyrektor.
Dodatkowo Exclusive Networks poszerzy możliwości i ofertę dzięki strategicznemu przejęciu Ingecoma, VAD-a który specjalizuje się w cyberbezpieczeństwie (Exclusive kupił 70 proc. udziałów w spółce, hiszpańska firma w 2022 r. miała 38 mln euro obrotów).
„Po kilku latach organicznego wzrostu, nasz mocny bilans i doskonałe generowane środki pieniężne umożliwiają nam przejęcie Ingecom w celu poszerzenia i pogłębienia naszej oferty oraz wsparcia naszej długoterminowej strategii wzrostu” – zapowiada Jesper Trolle.
Wskaźnik utrzymania dostawców netto wyniósł 122 proc. w ujęciu kroczącym przez 12 miesięcy w III kwartale br. (w porównaniu do 128 proc. w III kwartale ub.r.), przy wskaźnikach utrzymania klientów netto na poziomie 121 proc. w ujęciu kroczącym przez 12 miesięcy w III kw. br. (w porównaniu do 129 proc. w III kw. ub.r.).
Firma idzie na ponad 5 mld euro sprzedaży w 2023 r.
W całym 2023 r. Exclusive Networks spodziewa się sprzedaż brutto powyżej 5,15 mld euro, marży netto w przedziale od 450 mln euro do 465 mln euro, zysku operacyjnego od 172 mln euro do 178 mln euro, oczekuje się, że osiągnie górną granicę zakresu.
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.