Drukarki: co sprzedaje się lepiej
Popyt na sprzęt drukujący był generalnie mniejszy w I kw. br., ale niektóre urządzenia cieszą się rosnącą popularnością.
Sprzedaż urządzeń drukujących na światowym rynku spadła o 3,9 proc. w I kw. 2019 r., do 22,8 mln szt. – według IDC.
Najjaśniejszym punktem na kurczącym się rynku były atramentowe kolorowe maszyny wielofunkcyjne (MFP), drukujące z prędkością 11-20 str./min. W ich przypadku sprzedaż zwiększyła się o 4,7 proc. r/r, sięgając ponad 6,2 mln szt.
Szybko rośnie popyt na modele z systemem stałego zasilania w atrament. Dostarczono ich na światowy rynek o 23,4 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach ub.r.
W sumie jednak sprzedaż urządzeń atramentowych zmniejszyła się o 2,1 proc. rok do roku, do 13,7 mln szt. W tym w Europie Zachodniej (drugi co do wielkości rynek po Azji) odnotowano 5,4 proc. dołek.
W segmencie sprzętu laserowego widoczne jest natomiast nadal rosnące zapotrzebowanie na kolorowe urządzenia wielofunkcyjne A3 (+1 proc. r/r, prawie 600 tys. maszyn trafiło na rynek w I kw. br.).
Zdecydowanym liderem rynku druku niezmiennie jest HP. Globalnie koncern zmniejszył sprzedaż o 3,5 proc., ale w Europie Zachodniej bilans poprawił się (+2,8 proc.).
Canon minimalnie wyprzedził Epsona w porównaniu z ub.r. Analitycy odnotowują natomiast większą sprzedaż nowej generacji bardziej kompaktowych drukarek atramentowych Epsona w Azji.
Czterej najwięksi producenci – HP, Canon, Epson i Brother – zdominowali rynek. Już 87 proc. sprzedawanych na świecie urządzeń nosi logo jednej z tych marek. Kurczy się przestrzeń dla mniejszych graczy. Sprzedaż dostawców spoza pierwszej piątki spadła o ponad 10 proc. w I kw. br.
Najwięksi producenci urządzeń drukujących na świecie
Producent | Dostawy w I kw. 2019 r. (szt.) | Udział w rynku w I kw. 2019 r. | Dostawy w I kw. 2018 r. (szt.) | Udział w rynku w I kw. 2018 r. | Wzrost rok do roku |
1. HP | 9 369 660 | 41% | 9 704 972 | 41% | -3,50% |
2. Canon | 4 349 818 | 19% | 4 393 457 | 18% | -1,00% |
3. Epson | 4 317 575 | 19% | 4 443 484 | 19% | -2,80% |
4. Brother | 1 670 633 | 7% | 1 783 246 | 8% | -6,30% |
5. Kyocera | 533 153 | 2% | 547 539 | 2% | -2,60% |
Inni | 2 596 669 | 11% | 2 896 050 | 12% | -10,30% |
Razem | 22 837 508 | 100% | 23 768 748 | 100% | -3,90% |
Źródło: IDC
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.
Fujifilm wchodzi na rynek kopiarek w Europie
Na początek zacznie sprzedawać wielofunkcyjne drukarki biurowe w dwóch krajach.