18 proc. ankietowanych ocenia odnowiony telefon jako odświeżony/usprawniony, 12 proc. – wyremontowany, a 11 proc. postrzega go jako fajne rozwiązanie. Wśród zdecydowanej większości pozytywnych reakcji pojawiają się jednak obawy, które zwykle dotyczą stanu zakupionego urządzenia, większego ryzyka usterki czy gwarancji.

Co drugi ankietowany, rezygnujący z zakupu odnowionego telefonu, najczęściej deklaruje, że boi się szybkiego popsucia się sprzętu, np. z powodu ukrytych wad. Przekonane są o tym częściej kobiety niż mężczyźni (51 proc. do 38 proc.).

Co trzeci z respondentów obawia się, że smartfon poddany odnowieniu nie będzie objęty gwarancją, a co za tym idzie, kupujący będzie narażony na ewentualne koszty naprawy lub wymiany w przypadku wystąpienia problemów z urządzeniem.

Z kolei 32 proc. badanych, którzy dotychczas nie brali pod uwagę zakupu odnowionego telefonu, boi się, że ten będzie działać wolniej niż fabrycznie nowy model.