Chcieliby, a boją się
Ponad połowa respondentów Smart Barometru przeprowadzonego na zlecenie Digital Care jest zainteresowana zakupem odnowionego smartfona. Mają jednak obawy.
18 proc. ankietowanych ocenia odnowiony telefon jako odświeżony/usprawniony, 12 proc. – wyremontowany, a 11 proc. postrzega go jako fajne rozwiązanie. Wśród zdecydowanej większości pozytywnych reakcji pojawiają się jednak obawy, które zwykle dotyczą stanu zakupionego urządzenia, większego ryzyka usterki czy gwarancji.
Co drugi ankietowany, rezygnujący z zakupu odnowionego telefonu, najczęściej deklaruje, że boi się szybkiego popsucia się sprzętu, np. z powodu ukrytych wad. Przekonane są o tym częściej kobiety niż mężczyźni (51 proc. do 38 proc.).
Co trzeci z respondentów obawia się, że smartfon poddany odnowieniu nie będzie objęty gwarancją, a co za tym idzie, kupujący będzie narażony na ewentualne koszty naprawy lub wymiany w przypadku wystąpienia problemów z urządzeniem.
Z kolei 32 proc. badanych, którzy dotychczas nie brali pod uwagę zakupu odnowionego telefonu, boi się, że ten będzie działać wolniej niż fabrycznie nowy model.
Podobne aktualności
Tylko 20 proc. polskich firm odnawia sprzęt IT i ponownie go używa
W firmach w Polsce jest 6,2 mln laptopów, 8 mln desktopów i 9,2 mln smartfonów. Wymagania ESG mogą zwiększyć zainteresowanie najmem i odnawianiem sprzętu.
Firma z Singapuru przejmuje w Polsce
Dzięki przejęciu wejdzie na cztery nowe rynki w regionie EMEA.