Przychody CD Projektu w II kw. 2023 r. spadły o 7 proc. r/r, do 150,4 mln zł. Wobec I kw. br. były jeszcze niższe (-13,9 proc.). Zysk netto w ujęciu rok do roku zanurkował o blisko 52 proc., do 21,6 mln zł. Mimo spadków bilans największej polskiej firmy gamingowej jest i tak nieco lepszy, niż spodziewali się analitycy (wg konsensusu PAP).

W sumie przychody Grupy CD Projekt w I półroczu 2023 wyniosły 325 mln zł (-14 proc. r/r), a skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 91 mln zł (-19,8 proc.).

Studio informuje, że w kluczową fazę wkraczają przygotowania do premiery Widma Wolności, dużego dodatku do Cyberpunka 2077, który trafi do graczy pod koniec września br. Będzie więc to kwartał ze znaczącą premierą.

Od początku roku kontynuowaliśmy również prace nad pozostałymi projektami – przede wszystkim pierwszą grą z nowej trylogii wiedźmińskiej. Łącznie nasze nakłady na prace rozwojowe przekroczyły w I półroczu 160 mln zł” – informuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

75 mln egzemplarzy Wiedźmina sprzedanych

W maju br. CD Projekt ogłosił, że trylogia wiedźmińska sprzedała się łącznie w ponad 75 mln egzemplarzy, w tym Wiedźmina 3: Dziki Gon kupiło ponad 50 mln graczy z całego świata.

W lipcu br. CD Projekt Red zapowiedział zwolnienie ok. 100 osób, tj. 9 proc. załogi studia, do I kw. 2024 r. Na koszty zwolnień założono 4,5 mln zł rezerwy, które obciążą wynik grupy CD Projekt w III kw. 2023 r.