Aruba Cloud weszła we współpracę z Atmanem. Umieściła swoją infrastrukturę w jednym z warszawskich centrów danych firmy. Polska jest szóstym krajem (po Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Czechach), w którym Aruba Cloud stworzyła bazę dla swoich usług hostingu i chmury obliczeniowej.

Według firmy zdecydował o tym duży potencjał naszego rynku usług chmury obliczeniowej, który według prognoz będzie rósł w najbliższych latach o ponad 20 proc. rok do roku. Popyt ma stymulować cyfrowa transformacja biznesu oraz zapotrzebowanie na analitykę danych. Dostawcy liczą także rozwój MŚP i ich rosnące zainteresowanie outsourcingiem IT – jak podaje Atman, generują one ponad 40 proc. przychodów na tym rynku

– Realizując naszą politykę dalszej ekspansji na rynku polskim, zdecydowaliśmy się fizycznie zaistnieć w tym kraju. Wybór padł na Warszawę, ponieważ ma bardzo dobrą infrastrukturę telekomunikacyjną, sporo centrów danych i potencjalnych partnerów dla naszej dalszej ekspansji – wyjaśnia Marcin Zmaczyński, Senior Marketing Executive w Aruba Cloud.

Z kolei Atman nawiązując współpracę z Aruba Cloud dąży do stworzenia w ramach swojego data center wewnętrznego rynku dla podmiotów świadczących usługi telekomunikacyjne. Na początku roku operator poinformował o powołaniu do życia pierwszego w regionie CEE kampusu centrów danych typu carrier neutral.

– Podążamy w kierunku tworzenia „galerii dostawców”, umożliwiając w ten sposób klientom swobodę wyboru w ramach jednego ośrodka data center. W tej samej lokalizacji mogą korzystać z konkurencyjnych rozwiązań wielu vendorów, oferujących usługi z różnych obszarów, takich jak m.in. telekomunikacja, bezpieczeństwo, przygotowanie planów awaryjnych czy rozwiązań bazujących na chmurze obliczeniowej. Chcemy, by klienci sami mogli decydować o tym, z kim współpracują i kto zarządza danym elementem ich samodzielnie zbudowanej infrastruktury – zapewnia Daniel Szcześniewski, dyrektor marketingu i strategii w Atmanie.

Podobny model działania, oparty na telekomunikacyjnej neutralności, wykorzystują takie firmy jak IBM czy Telehouse.