W 2020 r. sprzedano 15,6 mln kopii Cyberpunka 2077 (w tym 70 proc. na PC), co dało 1,9 mld zł przychodów. W 2021 r. grę kupi 12 mln graczy, co przyniesie kolejne 1,4 mld zł – ocenia Dom Maklerski BDM według ISBNews. W sumie w rok od premiery (10 grudnia 2020 r.) według założeń analityków w bazowym scenariuszu sprzedaż sięgnie 24,2 mln egzemplarzy.

Nowa rekomendacja zakłada, że w monetyzacji gry pod koniec br. pomoże wersja na konsole najnowszej generacji, która powinna pojawić się w IV kw. 2021 r. (spółka planuje te wydania na II poł. 2021 r.).

DM BDM spodziewa się trzech dużych rozszerzeń co pół roku (począwszy do III kw. 2021 r.) oraz znacznego wzbogacenia kontentu dzięki bezpłatnym dodatkom (DLC).

Ponadto przyjęto, że wraz z usunięciem błędów z wydań konsolowych, będzie rosła sprzedaż tych wersji. DM BDM przypuszcza, że już w I kw. 2021 r. Cyberpunk 2077 wróci do sklepu Sony. Niedługo po premierze i informacji o błędach sprzedaż została wstrzymana.

Zdaniem DM BDM większość negatywnych informacji jest już w cenie spółki. W styczniowym raporcie wyceniono akcje na 315 zł. W piątek 15.01 na koniec dnia płacono za papiery spółki 251,30 zł.

Przypomnijmy, że w raporcie z 23 grudnia ub.r. DM mBanku obniżyło cenę docelową akcji CD Projektu do 232 zł.

Sprawy sądowe w USA mogą potrwać wiele lat
Nawiązując do złożenia pozwów zbiorowych przez amerykańskie kancelarie prawne przeciwko CD Projektowi, DM BDM zauważa, że takie sprawy raczej nie kończą się szybko.
„W tej chwili trudno jest ocenić konsekwencje, jednak podobne pozwy w branży mogą ciągnąć się przez wiele lat i kończyć ugodami opiewającymi na kilkadziesiąt mln USD” – stwierdza DM BDM.
W miniony piątek spółka potwierdziła, że w sądzie w Kaliforii wpłynął drugi pozew.

Po 10 dniach od premiery CD Projekt informował, że sprzedał ponad 13 mln kopii Cyberpunka, uwzględniając zwroty, które zaoferowano z powodu błędów w wersji konsolowej. Już tuż po premierze podano także, że należności z przedsprzedaży przekroczyły koszt produkcji gry. W ocenie SuperData w 2020 r. przychody z Cyberpunka 2077 wyniosły ok. 609 mln dol. (ok. 2,2 mld zł), co uplasowało polską produkcję na 8 miejscu wśród 10 najbardziej dochodowych gier 2020 roku.