Za dużo inwestowaliśmy w dużych partnerów, za mało zaś w małych resellerów – uznało AMD. Producent policzył, że 80 proc. jego dochodów pochodzi ze sprzedaży poprzez małe firmy. Jednak aż 75 proc. środków trafia bezpośrednio do dystrybutorów, mimo, że nie przekłada się to na rozwój popytu w kanale – twierdzą przedstawiciele AMD. Podejście do współpracy z najmniejszymi partnerami ma się zmienić wraz z wprowadzeniem nowego programu partnerskiego Fusion. Nie oznacza to, że wkrótce najmniejsi resellerzy otrzymają do dyspozycji środki marketingowe. Fundusze mają pochodzić ze sprzedaży w kanale – zatem pojawią się pod warunkiem, że da się je wygospodarować z bieżących przychodów.

Nowy program Fusion ma upraszczać zasady współpracy z AMD. Ujednolicone zostanie nazewnictwo (np. znikną partnerzy ATI Radeon, czy też programy AMD Solution Provider, AMD Channel Provider, AMD Alliance Program). Zastąpi je jeden program – Fusion, w ramach którego partnerzy zostaną zakwalifikowani według trzech rodzajów statusów: Elite, Premier, Select.