Also: wynik w Polsce poprawił się
Międzynarodowy dystrybutor zwiększył sprzedaż w regionie.
W regionie Europy Północnej i Wschodniej, do którego należy Polska, w 2018 r. sprzedaż grupy Also wzrosła o 3,7 proc., do 4,023 mld euro. EBIDTA spadła jednak do 41,3 mln euro z 47,2 mln euro. Obok kosztów restrukturyzacji na bilans negatywnie wpłynęły kursy walut – informuje Also. Zapewnia natomiast, że w Polsce i krajach bałtyckich wyniki poprawiły się wobec 2017 r., czego nie można powiedzieć o krajach północnej Europy. Firma nie ujawnia jednak liczb. W 2017 r. Also Polska wypracowało 1,85 mld zł przychodów, o ok. 50 proc. więcej niż w 2016 r.
W 2018 r. globalnie Also Holding zwiększył sprzedaż netto o 3,2 proc., do 9,17 mld euro. EBIDTA zmniejszyła się o 2,9 proc., do 157,3 mln euro (skorygowana była wyższa o 6 proc., sięgając 162,4 mln euro). Zysk netto spadł o 12,2 proc., do 81,2 mln euro.
Podobne aktualności
Wolfgang Krainz nowym CEO Also Holding
Od 1 maja br. Wolfgang Krainz zastąpi Gustavo Möller-Hergta i będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego Also Holding.
Also: 6,4 mld zł przychodów w Polsce
Also odnotowało spadek sprzedaży w 2023 r., zarówno globalnie, jak i w naszym kraju. Grupa zwiększyła jednak cele krótko- i średnioterminowe.