Z badania przeprowadzonego przez serwis w listopadzie wynika, że ponad jedna piąta (22 proc.) użytkowników chce wydać więcej pieniędzy niż przed rokiem. Ponad połowa zrobi zakupy za podobną kwotę co przed Bożym Narodzeniem 2011. Jedna czwarta (25 proc.) wyda na świąteczne prezenty od 200 do 300 zł, a powyżej 500 zł – co piąty ankietowany. – Dane pokazują, że kryzys nie ma wpływu na decyzje zakupowe internautów. Użytkownicy Allegro nie zamierzają oszczędzać na świątecznych prezentach – komentuje Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzający Allegro.pl.

Według serwisu szczytu przedświątecznych zakupów można spodziewać się w nadchodzący weekend. W zeszłym roku rekord obrotów odnotowano mniej więcej w tym samym czasie (10-11 grudnia). Konkurencja dla sprzedawców będzie jednak duża – w grudniu co minutę w serwisie wystawianych jest średnio 600 ofert.

Z zebranych danych wynika, że w kategorii sprzętu elektronicznego hitem mają być tablety. Klienci powinni także chętnie kupować telefony komórkowe, w tym smartfony, a także czytniki e-booków, odtwarzacze mp3 i mp4. Wśród gier popularnością cieszą się zwłaszcza wersje na konsole.