Allegro straciło na zmianach
Po uruchomieniu nowej witryny Allegro.pl znacznie zmniejszyło się zainteresowanie serwisem. W lipcu br. liczba odsłon była o 33 proc. mniejsza niż rok wcześniej – wynika z danych Megapanela PBI/Gemius.
W lipcu 2012 r. serwis Allegro.pl odnotował ponad 3,8 mld odsłon, a w lipcu 2013 r. – 2,55 mld, co oznacza spadek o jedną trzecią w ciągu jednego roku. Ponadto dane Megapanela pokazują, że internauci spędzają na Allegro dużo mniej czasu niż w ub.r. – średnio 2 godz. 56 min. i 3 sek. w lipcu 2013 r., wobec 3 godz. 55 min. i 25 sek. w lipcu 2012 r. Wyraźny spadek odsłon Allegro odnotowano w kwietniu i maju br., czyli po wdrożeniu nowej wersji witryny i atakach DDoS, które kilka razy paraliżowały serwis – z ponad 4,3 mld w marcu br. do 2,4 mld w czerwcu br.
Według Megapanela PBI/Gemius zwiększyła się liczba użytkowników Allegro (real users) – do 12,22 mln w lipcu 2013 r., tj. o ponad 1,7 mln więcej niż rok wcześniej, ale dane nie są w pełni porównywalne, ponieważ w kwietniu br. zmieniono zasady grupowania witryn (jak widać w statystyce poniżej, ilość użytkowników Allegro wzrosła o ok. 1,8 mln między marcem a kwietniem br.).
Frekwencja na Allegro od lipca 2012 r. do lipca 2013 r.
okres |
audyt site-centric |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe ogółem |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
07.2012 |
tak |
10 508 047 |
3 668 728 968 |
03:55:25 |
08.2012 |
tak |
10 577 471 |
3 823 622 255 |
04:03:39 |
09.2012 |
tak |
10 315 217 |
3 950 563 579 |
04:16:43 |
10.2012 |
tak |
10 303 223 |
4 352 380 844 |
04:41:50 |
11.2012 |
tak |
10 418 508 |
4 668 088 249 |
04:58:25 |
12.2012 |
tak |
10 442 649 |
4 482 295 528 |
05:05:51 |
01.2013 |
tak |
10 292 582 |
4 558 530 902 |
05:24:47 |
02.2013 |
tak |
10 278 232 |
4 120 143 251 |
05:00:54 |
03.2013 |
tak |
10 563 413 |
4 375 215 471 |
05:13:40 |
04.2013 |
tak |
12 293 085 |
3 131 246 715 |
03:38:21 |
05.2013 |
tak |
12 194 700 |
2 701 450 493 |
03:23:41 |
06.2013 |
tak |
12 134 105 |
2 432 166 188 |
03:04:23 |
07.2013 |
tak |
12 224 529 |
2 429 886 567 |
02:56:03 |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius
AKTUALIZACJA:
Allegro wyjaśnia, że wyniki z ostatnich miesięcy są konsekwencją zmiany sposobu ładowania list ofert i nowej metodologii badania Gemiusa.