Według danych z I półrocza 2012 r. 80 proc. kupujących laptopy na Allegro stanowią mężczyźni. Najchętniej wybierali modele z procesorem Intel Core i5. Na celowniku użytkowników znalazły się również laptopy z 6 GB RAM-u i większą, co zdaniem serwisu jest wynikiem popularności systemów 64-bitowych. Zwiększa się popyt na modele z dyskami SSD.

Oto kilka danych dotyczących preferencji klientów Allegro:

– 64 proc. kupionych laptopów miało matrycę w rozmiarze 15 -15,9 cala,
– 74 proc. wyposażono w procesor dwurdzeniowy,
– 63 proc. cechowała matryca błyszcząca.
– połowa miała zainstalowany system Windows 7.

Najczęściej wybieranymi markami były HP/Compaq, Asus i Dell. Na czwarty miejscu uplasowało się Lenovo/IBM.

Allegro ruszyło z kampanią „Upoluj nowego laptopa”, skierowaną m.in. do rodziców uczniów, studentów i młodych ludzi szukających okazji cenowych. – Po zidentyfikowaniu ich potrzeb wybraliśmy produkty o określonych parametrach technicznych, funkcjonalnościach, w najatrakcyjniejszych cenach i dopasowaliśmy je do naszych grup docelowych – mówi Artur Brzęczkowski, dyrektor marketingu Allegro. W ramach akcji serwis reklamuje określone modele.