Grupa Allegro przystąpiła do koalicji FairSearch, która próbuje przeciwstawić się działaniom antykonkurencyjnym na rynku wyszukiwarek (do zrzeszenia należą m.in. adMarketplace, Expedia Inc., Microsoft, ShopCity.com, TripAdvisor, Twenga). Jak wyjaśnia firma, decyzja została podjęta wobec obaw o możliwość zakłócenia konkurencji przez Google’a. „Obawy te wzrosły jeszcze bardziej po podjęciu przez Google arbitralnych i dyskryminujących według Grupy Allegro działań względem należącego do niej serwisu ogłoszeniowego Tablica.pl” – podkreśla Allegro.

W maju Google wyciął z wysokich miejsc w wyszukiwarce witrynę należącą do Allegro za stosowanie nieakceptowanego przez giganta sytemu wymiany linków (SWL) do poprawienia pozycji (wcześniej za to samo zostały ukarane porównywarki cen, jak Ceneo, Nokaut, Skąpiec).

– Jesteśmy zdania, że poprzez modyfikację algorytmu wyszukiwania Google bezpodstawnie dyskryminuje serwis Tablica.pl. Jesteśmy zaniepokojeni sposobem, w jaki Google wykorzystuje swoją pozycję dominującą i podejmuje arbitralne działania wobec Tablicy, bez ponoszenia za nie jakiejkolwiek odpowiedzialności i bez przestrzegania zasady jawności postępowania
– mówi Hein Pretorius, CEO Grupy Allegro.

Grupa Allegro jest pierwszą spółką z Europy Środkowo-Wschodniej, która dołączyła do koalicji FairSearch.