Action w pierwszym kwartale
Action odnotował zysk za pierwszy kwartał 2010 r., ale rynek jest trudny.
Warszawski dystrybutor osiągnął w pierwszym kwartale tego roku ponad 8 mln zł zysku skonsolidowanego netto przy obrotach przewyższających 480 mln zł. Ten sam okres w 2009 r. Action zamknęło zyskiem netto w wysokości 12,6 mln zł, chociaż zdaniem zarządu trudno jest porównywać ten wynik do bieżącego – w pierwszym kwartale 2009 r. dystrybutor działał na „ponad przeciętnych marżach na sprzedaży towarów kupionych w 2008 r., gdy kursy walut były stosunkowo niskie”. Obrót Action na początku 2009 r. był porównywalny z ostatnio wypracowanym. Według Piotra Bielińskiego, prezesa Action nie ma podstaw, by oczekiwać szybkiej poprawy obecnej sytuacji na rynku IT. Dystrybutor planuje w najbliższym czasie pozyskać nowych odbiorców w segmencie detalicznym w Polsce (ogólnobranżowe sklepy wielkopowierzchniowe, dyskonty, markety typu Selgros i Makro, markety budowlane, hurtownie spożywcze, oświetleniowe i elektryczne) oraz za granicą. Zamierza również ściślej współpracować ze średnimi i małymi sklepami RTV/AGD. Uruchamia również system odbiorów osobistych w punktach sieci Sferis (wyspy i salony) dla klientów zamawiających towar za pośrednictwem serwisu Gram.pl.
Podobne aktualności
Action: ponad 1 mld zł sprzedaży w Polsce w 2023 r.
W 2023 r. zysk Grupy Action spadł o 25 proc. r/r, przy wzroście sprzedaży o 6 proc. Z tym że większość z 2,5 mld zł przychodów osiągnięto za granicą.