ABC Data zadebiutuje na parkiecie prawdopodobnie w pierwszej połowie czerwca 2010 r. Pozyskane z giełdy środki chce przeznaczyć m.in. na przejęcia spółek dystrybucyjnych z naszego regionu oraz usprawnienie procesów logistycznych.

Akcje oferowane będą w dwóch transzach: instytucjonalnej, która obejmie 35 mln akcji, oraz indywidualnej (9 094 400 akcji). Z emisji akcji spółka spodziewa się wpływów w wysokości 57,4 mln zł netto (60 mln zł brutto). Szacowana wartość oferty to ok. 120 mln zł.

Pozyskane z giełdy fundusze ABC Data chce przeznaczyć przede wszystkim na przejęcia spółek z Europy Środkowo-Wschodniej. Ma na to wydać 67,2 mln zł, z czego 46 mln zł ma pochodzić z emisji akcji serii H, a 21,2 mln zł – ze środków własnych oraz z kredytów. W grę wchodzą dystrybutorzy sprzętu IT, którzy prowadzą działalność na odpowiednią skalę oraz mają podpisane umowy o współpracy z najważniejszymi vendorami. Według przedstawicieli ABC Daty przedsiębiorstwo analizuje obecnie dane wielu spółek IT i prowadzi rozmowy z kilkoma firmami z tego regionu, a negocjacje z jedną z nich są już w zaawansowanym stadium. Przejęcia mają mieć miejsce w latach 2010-2011 (pierwsze prawdopodobnie już w 2010 r.).

Wkrótce litewski oddział spółki

Kolejnym elementem strategii ABC Daty jest rozpoczęcie działalności na Litwie. Firma chce tam założyć oddział, przy czym biuro handlowe i dział marketingu mają być zlokalizowane w Warszawie, więc spółka zakłada, że koszty ekspansji na Litwę będą stosunkowo niskie – porównywalne z kosztami rozpoczęcia działalności na Słowacji. Litewscy klienci będą mogli korzystać z systemu sprzedaży internetowej w języku litewskim. Do ich dyspozycji będą również konsultanci posługujący się tym językiem. Dostawy zamówionych towarów mają być realizowane z warszawskiego magazynu w ciągu 24 godzin z fakturą litewskiej spółki w lokalnej walucie.

16,7 mln zł dystrybutor zamierza wydać na zwiększenie efektywności procesów logistycznych poprzez automatyzację magazynu. 11,4 mln zł ma pochodzić ze środków pozyskanych z emisji akcji serii H, zaś 5,3 mln zł – z własnych źródeł i kredytów. Spółka chce wdrożyć w warszawskim magazynie nowy system automatyzacji, który ma obejmować wprowadzenie linii przenośników rolkowo-pasowych, zastosowanie urządzeń AutoID, zapewniających automatyczną identyfikację towaru, oraz oprogramowania WMS, wspomagającego obsługę procesów logistycznych.