6-calowe phablety przegrywają z 7-calowymi tabletami
Sprzedaż smartfonów z ekranami w rozmiarze 6 cali lub więcej kuleje ze względu na konkurencję tanich, 7-calowych tabletów - informuje Digitimes.
Digitimes wskazuje, że 6-calowe phablety są kilka razy droższe od 7-calowy tabletów z dolnej półki. Samsung, LG, Sony, Nokia i szereg chińskich marek wprowadziło do oferty nowe modele w cenach 500-800 dol. Tymczasem 7-calowy tablet można kupić już za – jak twierdzi serwis – ok. 150 dol. (w rzeczywistości ceny bywają jeszcze niższe). Sprzedaż pierwszego phabletu Sony – Xperia Z Ultra w rozmiarze 6,44 cala – była na tyle niska, że producent aby poprawić wynik wprowadził do oferty wersję Wi-Fi Xperia Z Ultra (bez slotu na kartę SIM) w cenie 499 dol., czyli o 60 proc. taniej niż pierwszy model.
Zdaniem Digitimes 6-calowe phablety mają jednak szansę zdominować rynek, w sytuacji, gdy 5 cali staje się najpopularniejszym rozmiarem smartfona, a producenci tabletów zwiększają ofertę 8-calowych urządzeń, które mają zastępować 7-calowe modele.
Podobne aktualności
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.