Niemiecka grupa Schwarz, do której należą Lidl oraz Kaufland, kupiła izraelską firmę XM Cyber. To start-up założony w 2016 r. Specjalizuje się w szukaniu luk w zabezpieczeniach poprzez symulowane ataki. Cena wyniosła 700 mln dol. – jak twierdzi Techcrunch.

Schwarz uzasadnia niemały zakup tym, że stale poszerza ofertę cyfrową. Jak zaznacza, istotne jest know-how XM Cyber w zakresie zabezpieczania złożonych systemów chmury hybrydowej. Przejęcie pomoże rozbudować własną ofertę chmurową wokół usług i zakupów internetowych.

Schwarz ponad dwa lata temu ogłosił, że w kooperacji z innymi podmiotami tworzy własny projekt chmurowy oparty o open source, który ma być alternatywą dla największych dostawców chmur publicznych, a z którego korzystają także Lidl i Kaufland.

Komentując zakup zwraca też uwagę na to, jak poważne szkody mogą spowodować ataki ransomware.

Warto przypomnieć, że w tym miesiącu ujawniono atak na MediaMarktSaturn, w którym według nieoficjalnych informacji wykorzystano ransomware.

Christian Müller, szef Schwarz IT, przekonuje, że uzupełnienie portfolio bezpieczeństwa IT o XM Cyber i podejście polegające wyszukiwaniu luk z punktu widzenia atakującego jest przyszłościowym, dodatkowym elementem, który pomoże chronić klientów, partnerów jak i samą firmę.

Wygląda więc na to, że skoro bezpieczeństwo informatyczne staje się tak kluczową kwestią dla funkcjonowania i rozwoju biznesu, to retailer doszedł do wniosku, że dobrze jest mieć wewnątrz grupy specjalistyczną firmę, która zajmuje się tym tematem. Ciekawe, czy takie podejście będzie częściej spotykane.

Z kolei izraelska spółka dzięki nowemu, dużemu właścicielowi liczy na środki na przyspieszenie rozwoju produktów i zwiększenie zasięgu działania.

XM Cyber ma pozostać samodzielnym podmiotem z dotychczasowym 110-osobowym zespołem.