ABC Data wyznacza sobie ambitne cele
ABC Data zdecydowała o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych - podała spółka w komunikacie. Wśród możliwych rozwiązań dystrybutor IT wymienił m.in. rozwój przez akwizycje, alians strategiczny lub podwyższenie kapitału zakładowego.
Przegląd ten ma na celu wybór optymalnego wariantu dalszego rozwoju emitenta i realizacji strategii rozwoju na lata 2016-2018. ABC Data wybrała Rothschild Global Advisory jako doradcę finansowego dokonującego analizy opcji strategicznych.
Strategia ABC Daty na lata 2016-2018 przewiduje osiągnięcie przez grupę pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej, co ma nastąpić poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach. W 2018 r. grupa ma być numerem jeden w Polsce z 25-proc. udziałem w rynku. Spółka chce także znaleźć się w pierwszej trójce w trzech największych krajach regionu. Planuje zwiększyć udział w rynku EŚW do 10 proc. na koniec 2018 r.
ABC Data chce m.in. osiągnąć na koniec 2018 r. drugiej pozycji na rynku rumuńskim i piątej na Węgrzech oraz pozycji numer trzy w krajach bałtyckich oraz w Czechach i na Słowacji.
Dystrybutor planuje do końca 2018 r. mieć 12 tys. klientów w Polsce.
ABC Data zakłada, że w wyniku realizacji strategii grupa osiągnie wycenę w wysokości 1 mld zł do 2018 r. W poniedziałek na zamknięciu notowań kapitalizacja spółki wynosiła 273 mln zł.
źródło: PAP
Podobne aktualności
Ilona Weiss ma nową rolę
Była szefowa ABC Daty objęła kierownicze stanowisko w szwajcarskiej grupie.
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Ilona Weiss prezesem PMPG Polskie Media
Była szefowa ABC Daty pokieruje transformacją cyfrową spółki z branży mediów.