Lenovo chce być liderem rynku sprzętu
Chiński koncern zamierza wyprzedzić HP i Della, wychodząc na pozycję nr 1 wśród producentów sprzętu na świecie – zapowiedział ambasador marki, Stephen Miller.
Obecnie Lenovo jest liderem rynku PC. Od 3 lat, przez wszystkie kolejne kwartały z rzędu, wprowadza na światowy rynek najwięcej notebooków i desktopów. Miejsce numer 1 planuje osiągnąć w całym światowym segmencie hardware’u – twierdzi według amerykańskiego CRN-a Stephen Miller. Wskazuje on, że chińska firma ma przewagę nad konkurentami, ponieważ produkuje najbardziej niezawodny sprzęt. Ambasador marki powołał się na raport Information Technology Intelligence Consulting. Zapewnia, że urządzenia Lenovo są 10 razy bardziej niezawodne niż HP, o sześć długości wyprzedzają pod tym względem Della, a dwukrotnie – sprzęt Cisco. Lepszej jakości są tylko serwery IBM mainframe, które, jak wynika z prezentacji Millera, działają bezawaryjnie przez 100 proc. czasu. Lenovo jest o 1 punkt procentowy niżej.
Miller uważa, że Lenovo pokona rywali nie tylko dzięki niezawodności swoich urządzeń, lecz także ceną. Ponadto siłą marki jest według niego ścisła współpraca z partnerami.
Na rynku smartfonów w III kw. br. Lenovo według IDC było numerem 4 (za Samsungiem, Apple’m i Huawei), w tabletach – nr 3 (za Apple’m i Samsungiem). W przypadku serwerów chińska firma wspięła się na pozycję nr 3 pod względem sprzedaży ilościowej (za HP i Dellem) – w ocenie Gartnera.
Podobne aktualności
CEO Cisco: „zmieniliśmy nasz model biznesowy”
Sprzedaż spadła w III kw., jednak już ponad połowa przychodów sieciowego giganta to subskrypcje.
Polscy szefowie IT mają trzy problemy z wdrożeniem AI
Wzrost produktywności (55 proc.) i automatyzacja (53 proc.) to najważniejsze zadania, jakie menedżerowie stawiają sztucznej inteligencji.
Dell bada incydent bezpieczeństwa. Nie ma „znaczącego ryzyka” dla klientów
Koncern zapewnia, że wrażliwe dane klientów nie są zagrożone.