IBM kupuje za 480 mln dol.
IBM przejmie firmę Unica, producenta oprogramowania do zarządzania kampaniami marketingowymi. Wartość transakcji wyniesie 480 mln dol.
Unica specjalizuje się w dostarczaniu aplikacji do analizy preferencji
klientów, projektowania kampanii marketingowych oraz do oceny ich
efektów. Jest to kolejna firma związana z branżą reklamową, która stanie
się własnością IBM. W czerwcu koncern poinformował o przejęciu
Coremetics, producenta aplikacji wspomagających kampanie marketingowe w
Internecie. IBM zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku produktów IT
związanych z reklamą, a także rozbudować dział oprogramowania. W ciągu
ostatnich kilku lat na przejęcia firm dostarczających aplikacje IBM
wydał 20 mld dol.
Unica ma ponad 1,5 tys. klientów, do których należą m.in. Best Buy Co,
eBay i ING. Roczne przychody spółki wynoszą około 100 mln dol.
Podobne aktualności
Weteran Red Hata odchodzi na emeryturę
Paul Cormier, przewodniczący i były CEO Red Hata, postanowił zakończyć karierę zawodową.
Zwolnienia w IBM
Redukcje objęły dział marketingu i komunikacji. Koncern zamierza dążyć do tego, by AI zastępowała niektóre role.